• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402071812299
  • خبرنگار : 71505

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران عنوان کرد

بدهی مالیاتی سازمان زیباسازی تهران صفر می‌شود/راه‌اندازی سامانه جامع مانیتورینگ تبلیغات درتهران

بدهی مالیاتی سازمان زیباسازی تهران صفر می‌شود/راه‌اندازی سامانه جامع مانیتورینگ تبلیغات درتهران

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از به صفر رسیدن بدهی این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا صیادی در یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  گفت: سند «باغ اتحادیه» در گزارشات حسابرسی لحاظ شده است. این باغ در سال ۹۲ به مالکیت سازمان زیباسازی درآمد اما یک پلاک دچار چالش حقوقی بود و در سال ۱۳۹۷ فرد معارض نسبت به دریافت حکم خلع ید برای شهرداری تهران اقدام کرد و خوشبختانه این حکم را پیگیری کردیم و رأی قطعی دادگاه را برای تعیین تکلیف سند دریافت کردیم. به طوری که موضوع تا یک ماه آینده برطرف می شود.

وی با بیان اینکه با همت همکاران در معاونت مالی، مباحث مالیات و مالیات بر ارزش افزوده پیگیری شد، تاکید کرد: با پیگیری ها عددی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بر اساس رأی دادگاه مبنی بر صفر شدن مالیات بر ارزش افزوده، به سود شهرداری خواهد شد.

صیادی با اعلام اینکه سامانه جامع مانیتورینگ تبلیغات شهر تهران راه اندازی شده است، افزود: قراردادهای بخش های مختلف در این سامانه مشخص و تمام تبلیغات در آن لحاظ شده است.

وی ادامه داد: رقم بدهی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران به سازمان زیباسازی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان بوده که در سال قبل به ۶۰ میلیارد تومان و امسال به ۳۰ میلیارد تومان رسیده که سیر نزولی را نشان می دهد.

تایید گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران در شورای شهر

به گزارش ایسنا، در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از سازمان زیباسازی برای دریافت گزارش قابل قبول حسابرسی گفت: با توجه به عدم رسیدگی سازمان از ابتدای تأسیس به پوشش بیمه ای، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده، انتظار می رود سازمان این سه موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه سازمان موظف به تعیین تکلیف حساب های دریافتی است، یادآور شد: اغلب این حساب ها مربوط به گذشته است؛ اما باید تعیین تکلیف شود.

امانی با تأکید بر اینکه باید تکلیف سند باغ اتحادیه از سوی سازمان مشخص شود، اظهار کرد: همچنین سازمان ملزم به رعایت ابلاغیه اداره کل مجامع در خصوص حقوق و مزایای مدیران، تعیین تکلیف نتایج و آثار مالی ناشی از دعاوی حقوقی است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: با توجه به موضوع یکی از بندهای گزارش حسابرسی در مورد تعداد نیروهای مأمور از داخل شهرداری و جذب نیروی قراردادی که منجر به کاهش نیروهای هادیان شهر شده، سازمان موظف به ارائه گزارش کامل و جامعی در خصوص منابع انسانی به شورای شهر تهران است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه از اقدام سازمان زیباسازی به ویژه در تبلیغات محیطی هفته دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: ما ادعا نمی کنیم که بی اشتباه هستیم اما خلاقیت، فکر و خردورزی جمعی و دیدن همه چیز با هم در تبلیغات و اطلاع رسانی قابل مشاهده است و امیدواریم در دو سال آینده با همین ضرباهنگ پیش بروند.

به گزارش ایسنا، گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق به تأیید رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha