• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402071812300
  • خبرنگار : 71610

رژیم صهیونیستی؛ تاریخی از جنایت و کشتار

رژیم صهیونیستی؛ تاریخی از جنایت و کشتار

رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش خود تا امروز علنا به رفتارهای تروریستی در داخل و خارج از فلسطین ادامه داده و بیشرمانه آن‌ها را اعلام هم کرده است؛ نام‌های «صبرا و شتیلا»، «قانا»، «دیر یاسین» و امثال آن‌ها با خون ملت‌های منطقه در تاریخ منطقه‌ ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، هیچ جنایتی نیست که رژیم صهیونیستی انجام نداده باشد؛ این رژیم از اشغال، تجاوز و جنایت جنگی گرفته تا جنایت علیه بشریت، تروریسم، آپارتاید و نقض حقوق بشر همه را مرتکب شده، اما برخی از این جنایات به دلیل حجم و گستردگی همچنان در یاد و خاطره ملت‌های منطقه زنده هستند.

کشتار شهر اللد

یکی از جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی کشتار شهر «اللد» در سرزمین‌های اشغالی است؛ روز ۱۱ ژوئیه سال ۱۹۴۸ کماندوهای رژیم صهیونیستی وارد شهر اللد شدند و کشتار جمعی در این شهر به راه انداختند. آنها هر موجود متحرک در شهر را می‌کشتند؛ طوری که تعداد شهدای این کشتار به ۴۲۶ نفر رسید.

کشتار دیر یاسین

نهم آوریل سال ۱۹۴۸ دو سازمان نظامی رژیم صهیونیستی با نام «آرگون» به رهبری «مناخیم بگین» نخست‌وزیر اسبق رژیم و «شتیرن لیحی» به رهبری «اسحاق شامیر»، جانشین بگین در نخست‌وزیری صورت گرفت. در این کشتار بیش از ۲۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی؛ تاریخی از جنایت و کشتار

کشتار خان یونس

این جنایت در سوم نوامبر سال ۱۹۵۶ روی داد، صهیونیست‌ها با حمله و تیراندازی به مردم به کشتار جمعی آنها دست زدند. ۲۷۵ فلسطینی در اثر این تیراندازی‌ها در روستای خان یونس و اردوگاه‌های اطراف به شهادت رسیدند.

کشتار صبرا و شتیلا

این کشتار در روزهای ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر سال ۱۹۸۲ در دو اردوگاه آوارگان فلسطینی در صبرا و شتیلا روی داد. نظامیان صهیونیستی بعد از ورود به بیروت پایتخت لبنان به این اردوگاه حمله کردند. البته عاملان اصلی این جنایت شبه نظامیان فالانژ لبنانی بودند ولی عملیات با لجستیک و مقدمه سازی صهیونیست‌ها انجام شد و آریل شارون، فرمانده وقت صهیونیست‌ها هم هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام نداد. قربانیان این کشتار بالغ بر ۱۵۰۰ شهید فلسطینی و لبنانی بود.

رژیم صهیونیستی؛ تاریخی از جنایت و کشتار

انتفاضه اول و دوم

در جریان انفاضه اول فلسطین که از ۱۹۸۷ آغاز و با امضای پیمان اسلو بین «اسرائیل» و سازمان آزادی‌بخش فلسطین به پایان رسید، حدود ۱۳۰۰ فلسطینی به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. انتفاضه دوم فلسطین در مقایسه با انتفاضه نخست شاهد درگیری‌های بیشتر و افزایش عملیات‌های نظامی و درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و ارتش صهیونیستی بود و بر اساس آمارهای رسمی منجر به کشته شدن ۴۴۱۲ فلسطینی شد.

کشتار قانا و جنگ لبنان

«قانا» دو بار شاهد کشتار جمعی از سوی صهیونیست‌ها بوده است. بار اول آوریل سال ۱۹۹۶ بود که در خلال عملیات «خوشه‌های خشم» که در آن ۲۵۰ لبنانی به شهادت رسیدند، ۱۱۰ نفر از اهالی قانا در میان آنها بودند. بار دوم نیز در جریان حمله صهیونیست‌ها به لبنان در سال ۲۰۰۶ بود که در اثر موشک باران جنگنده‌های صهیونیست در قانا ۵۷ نفر جان خود را  از دست دادند که تعداد زیادی از آنها زن و کودک بودند. در مجموع جنگ ۳۳ روزه نیز ۱۰۸۴ لبنانی به شهادت رسیدند که دو سوم آنها غیر نظامی بودند.

رژیم صهیونیستی؛ تاریخی از جنایت و کشتار

۳ جنگ غزه

نوار غزه از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ شاهد سه جنگ بزرگ با رژیم صهیونیستی بوده است و صهیونیست‌ها در هر جنگ مرتکب جنایت‌های وحشیانه‌ای علیه فلسطینی‌ها شدند. در جنگ نخست در دسامبر ۲۰۰۸ و طی ۲۲ روز ۱۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. جنگ دوم نوامبر ۲۰۱۲ آغاز شد و منجر به شهادت ۱۸۹ فلسطینی شد. جنگ سوم نیز از هشتم ژوئیه ۲۰۱۴ آغاز شد و ۵۱ روز ادامه یافت و طی آن دو هزار و ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

پس از سال ۲۰۱۴ نیز صهیونیست‌ها جنایت‌های متعددی ترا مرتکب شده‌اند، اما بزرگ‌ترین آنها حملات روزهای اخیر آنها به مناطق مسکونی و غیرنظامی در غزه است که تا بدین لحظه صدها شهید و مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha