• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402071812388
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

اشتغال بانوان و نخبگان باید توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها جدی گرفته شود

اشتغال بانوان و نخبگان باید توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها جدی گرفته شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بانوان و نخبگان در اقتصاد، گفت: تلاش ما این است که عمده تسهیلات اشتغالی که دستگاه‌ها پرداخت می‌کنند به جامعه نخبگان و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی پرداخته شود.

محمد کلامی در کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه اشتغال نخبگان با معاونت فناوری رئیس‌جمهوری منعقد شده که یکی از اهداف اصلی‌ آن‌ها اشتغال نخبگان است؛ انتظار داریم در این راستا پارک علم و فناوری به اشتغال نخبگان و تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: یکی از راهکارهای افزایش مشارکت بانوان در اقتصاد همراه با حفظ نقش مادری، اعطای تسهیلات مشاغل خانگی است که باید از طرف دستگاه‌های متولی شامل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی جدی گرفته شده و پیگیری شود تا سهم بانوان در اقتصاد استان که ۱۵ درصد است اواخر امسال حداقل به ۲۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: گزارش میزان تسهیلات پرداختی تحصیل‌کردگان دانشگاهی و بانوان به‌ صورت مرتب در کارگروه اشتغال توسط تعاون، کار، رفاه اجتماعی ارائه شود.

کلامی اظهار کرد: با توجه‌ به حساسیت موضوع اشتغال و رشد تولید، هر بانکی که سهمیه اعلامی استانی‌ آن با مرکز مغایرت دارد و یا اگر سامانه‌ای در این حوزه قطع شده است، به ما اعلام کنند تا پیگیری کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان ‌شرقی، وی با تأکید بر این‌که بانک‌های عامل باید حمایت از تولید را مدنظر قرار دهند، گفت: وام‌های مصوب دور دوم سفر رئیس‌جمهور ابلاغ شده است که از این تسهیلات ۵۰۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی و ۵۰۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص‌ یافته است که باید تسهیلات بخش کشاورزی تا اواخر خرداد سال آینده پرداخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha