• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402071812517
  • خبرنگار : 50130

مدیرکل اداره پست استان خبر داد:

رشد ۱۳ درصدی صادرات پستی در کردستان

رشد ۱۳ درصدی صادرات پستی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل پست کردستان از رشد ۱۳ درصدی صادرات پستی در استان طی ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

محمد امیدی امروز سه شنبه (۱۸مهر ماه) در نشست خبری  با اشاره به مزایای تدوین اساس نامه جدید پست و اعمال آن در کشور اظهار کرد: یکی از مباحثی که در اساس نامه جدید به آن اشاره شده، تغییر دیدگاه حاکمیتی نسبت به پست و ساختار این اداره کل است که طی آن انحصار اداره پست شکسته شد و تعداد اپراتورهای توزیع در کشور افزایش یافت؛ همچنین باید اداره پست در تمامی مناطق محروم کشور خدماتی با نرخ کم ارائه دهد.

وی با اشاره به مدیریت نشان های کشور در اساسنامه اداره پست افزود: در حال حاضر ۲۰ دستگاه در بحث نشان و آدرس فعالیت داشته و هر کدام به شیوه خود کار را انجام می دهند که این امر موجب تعدد آدرس ها هم شده است؛ فهرست برداری مکان ها و شهرهای استان در راستای به روز کردن آدرس ها و خدمات پستی از جمله پروژه‌های اولویت دار است که به زودی در کردستان اجرا می‌شود.

مدیرکل پست کردستان، با اشاره به اینکه در گذشته خدمات اداره پست جنبه فیزیکی داشت، اما اکنون طبق اساسنامه، این خدمات باید به سمت الکترونیکی شدن و هوشمندسازی سوق داده شود، بیان کرد: سه وجهی کردن سرویس های پستی که در حال حاضر مشغول ارائه خدمات به شهروندان است، مزایای زیادی دارد و ارائه سرویس های الکترونیکی و تاثیر آن بر احراز نشانی ها نیز از دیگر خدمات الکترونیکی این اداره کل در استان به شمار می رود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۶۳۴ نقطه تماس یا واحد پستی در استان به مردم خدمت رسانی کرده که از این تعداد ۱۵ واحد دولتی بوده و ۱۳۱ واحد نیز دفاتر خدمات ارتباطی هستند و حدود ۹۸ درصد ارتباط با مردم به صورت برون سپاری به بخش خصوصی واگذار شده است.

امیدی، مجموع ترافیک های پستی صادره و وارده استان را طی ۶ ماهه اول امسال دو میلیون و ۲۶۶هزار و ۴۷۵ فقره اعلام کرد و ادامه داد: ترافیک های صادراتی استان طی این مدت ۱۳ درصد رشد داشته است و این آمار نشان می دهد که با اعتماد بیشتر مردم به اداره پست، روزانه ۱۲ هزار و ۵۶۰ فقره ترافیک در استان صورت می گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha