• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071812629
  • خبرنگار : 71661

مادورو: چرا غرب به قاچاق سلاح از اوکراین رسیدگی نمی‌کند؟

مادورو: چرا غرب به قاچاق سلاح از اوکراین رسیدگی نمی‌کند؟
نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از ناتوانی کی‌یف در رسیدگی به گزارش‌هایی مبنی بر فروش تسلیحات اهدایی غرب در بازارهای سیاه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه‌ای در تلویزیون این کشور گفت: دولت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی که میلیاردها دلار و یورو خرج سلاح و تجهیزات نظامی اوکراین کرده‌اند، حالا چشمانشان را بر گزارش فروش سلاح‌های ارسالی به اوکراین در بازار سیاه بسته‌اند.

مادورو ادامه داد: یک فساد گسترده در اوکراین به جریان افتاده و از زمانی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور روی کار آمد، انواع سلاح‌هایی که این کشور در اختیار داشت سر از بازارهای سیاه درآورده‌اند.

پیش‌تر سفیر روسیه در لیبی ضمن هشدار درباره گسترش سلاح‌های اهدایی به اوکراین در قاره آفریقا، تاکید کرد که این مساله به یک فوریت تبدیل شده و احتمال دارد این سلاح‌ها به دست گروه‌های افراطی و تروریستی بیفتد.

همچنین در اواسط تابستان یک فرمانده عالی‌رتبه ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد که اسرائیل نسبت به اینکه تسلیحات تامین شده توسط آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای اوکراین به دست دشمنان تل‌آویو در خاورمیانه برسد، نگران است. او گفت که قاچاق سلاح از اوکراین عمدتاً با هدف کسب سود انجام می‌شود.

در اواخر سال گذشته نیز یک شبکه رادیویی سوئد گزارش داد: در گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد، از قاچاقچیان اسلحه درخواست شده که سلاح‌هایی را از اوکراین به سوئد وارد کرده و به باندهای جنایتکار در این کشور بفروشند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در ادامه اظهارات خود، ضمن حمایت از طرح‌های صلح پیشنهادی چین، آفریقای جنوبی و برزیل، این پیشنهادها را طرح‌هایی دانست که «می‌توانند ضمن احیای صلح، به یکی از خطرناک‌ترین نمونه‌های قاچاق سلاح پایان دهد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha