• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071812673
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل صمت گلستان عنوان کرد

فرش دستباف گلستان نماد فرهنگ غنی ترکمن صحرا/ افتتاح پنجمین نمایشگاه فرش دستباف

فرش دستباف گلستان نماد فرهنگ غنی ترکمن صحرا/ افتتاح پنجمین نمایشگاه فرش دستباف

ایسنا/گلستان مدیرکل صمت گلستان از بازگشایی پنجمین نمایشگاه فرش دستباف و تابلو فرش استان خبر داد و گفت: «فرش ترکمن» اصیل، ریشه‌ای و دارای سابقه دیرینه در فرهنگ قوم ترکمن صحرا است.

درویشعلی حسن زاده شامگاه سه شنبه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری آیین بازگشایی پنجمین نمایشگاه فرش دستباف و تابلو فرش استان گلستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درهای این نمایشگاه از امروز ۱۸ مهرماه تا روز جمعه، ۲۱ همین ماه به روی عموم علاقه‌مندان باز خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به طبقه اول فروشگاه بزرگ «اسکای‌مون» همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه متفاوت بازدید کنند، ادامه داد: تولیدکنندگان فرش دستباف گلستان که همگی بومی استان هستند در وسعت نمایشگاهی حدود ۴۵۰ مترمربع و ۱۷ غرفه تولیدات خود را عرضه کرده‌اند.

مدیرکل صمت استان گلستان با تأکید بر اینکه نمایشگاه فوق با هدف حمایت از هنر صنعت فرش دستباف گلستان و فعالان این عرصه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌های دستباف، افزایش تولید، اشتغالزایی و صادرات فرش استان را در پی خواهد داشت.

وی آشنایی آحاد مردم با این هنر اصیل استان گلستان را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه فوق برشمرد و تصریح کرد: فرش دستباف بومی استان گلستان به فرش ترکمن مشهور بوده و بازدیدکنندگان با حضور در نمایشگاه و آشنایی با کیفیت و مزایای فرش دستباف، می‌توانند آن را در سبد خرید خود به عنوان کالای سرمایه‌ای قرار دهند.

حسن زاده با اشاره به برخی تکالیف سازمان صمت در بسترسازی برای عرضه فرش دستباف، توضیح داد: عموماً بافت‌های نمایشگاه «فرش ترکمن» بوده و قطعاً بانوان نقش بسیار مهمی را در بافت آن دارند.

وی فرش ترکمن را اصیل، ریشه‌ای و دارای سابقه دیرینه در فرهنگ قوم ترکمن صحرا دانست و خاطرنشان کرد: زحمت و سختی‌های محور بافت فرش در میان قوم ترکمن بر دوش بانوان بوده و به همین دلیل مدیریت برخی از غرفه‌های این نمایشگاه هم بر عهده بانوان است.

این مقام مسئول بازار فرش ترکمن را انحصاری و در اختیار علاقمندان به این نوع کسب فرش عنوان کرد و گفت: «فرش ترکمن» به دلیل طرح و فلسفه نقوش بازارپسندی منحصر به خود را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha