• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402071812726
  • خبرنگار : 50635

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

۱۳ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شد

 ۱۳ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: ۱۳ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شد.

جمشید عیدانی بعد از ظهر امروز (هجدهم مهرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت انجام پروژه‌های لایروبی رودخانه‌ها در ایمن‌سازی مراکز جمعیتی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت لایروبی رودخانه‌ها، این مهم یکی از اولویت‌های شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان محسوب می‌شود و در این راستا بیش از ۵۶ کیلومتر از رودخانه‌های سراسر هرمزگان را لایروبی کردیم.

وی، هدف از لایروبی رودخانه‌ها را تامین امنیت منازل و کنترل و مهار سیلاب دانست و بیان کرد: استان هرمزگان دارای نقاطی از مراکز جمعیتی است که همواره در معرض خطر آسیب سیلاب هستندبه همین جهت است ساماندهی رودخانه‌های این مناطق اولویت ساماندهی رودخانه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، با اشاره به پیشرفت بالای پروژه‌های لایروبی رودخانه‌های هرمزگان، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها در مراحل پایانی هستند و در صورت تامین اعتبار اغلب پروژه‌ها به اتمام می‌رسد و سایر پروژه‌ها نیز با پیشرفت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد.

عیدانی، ضمن تاکید بر اهمیت حفظ انفال مانند حریم و بستر رودخانه‌ها، خاطرنشان کرد: مردم باید آگاه باشند که هرگونه دخل و تصرف در حریم رودخانه‌ها جرم محسوب می‌شود و هرگونه اعلام مالکیت نسبت به این محدوده‌ها پیگرد قانونی به همراه دارد.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی وزارت نیرو در خصوص حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها، ابراز کرد: ورود برخی از افراد به حریم و بستر رودخانه.‌ها در قالب کشاورزی و ساخت و ساز مسکونی در هنگام سیلاب آسیب‌های جدی را بر جای گذاشته است به همین جهت برای کاهش خسارات ناشی از سیل باید حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، با اشاره به عملکرد آن شرکت در رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی تصرف شده، گفت: در سال‌جاری موفق به تشکیل و پیگیری ۹ پرونده در زمینه تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها بودیم که از این تعداد ۳ پرونده مربوط به شهرستان میناب و ۶ پرونده مربوط به شهرستان رودان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha