• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402071912852
  • خبرنگار : 71674

نشریه «اوج» منتشر شد

چگونه از یک پرواز وحشتناک جان سالم به در ببریم؟

چگونه از یک پرواز وحشتناک جان سالم به در ببریم؟

شماره هفتاد و چهارم نشریه دانشجویی «اوج»؛ ماهنامه انجمن علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی شریف، با عنوان «موزش مقدماتی پرواز» منتشر شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، «ایرانی‌های ناسا را بیشتر بشناسید!»، «طبیعی ترمز کنید!»،  «ترمز اتمسفری یا تشتیم جوی»، «بال بزن تا به اوج!»، «معرفی و بررسی پرنده‌های بال‌زن»، «آموزش مقدماتی پرواز!»، «چگونه از یک پرواز وحشتناک جان سالم به در ببریم؟»، «آنچه در قسمت سوم «ده» خواهید خواند»، «۱۰ فرد تاثیرگذار در تاریخ هوافضا»، «خاطره‌بازی!»، «مصاحبه با دکتر سیدمحمدباقر ملائک»، «پشت‌صحنه چه خبر است؟» و «بررسی عملکرد دوره قبلی انجمن علمی» از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره می‌خوانیم.

نشریه دانشجویی «اوج» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی شریف، مدیرمسئولی علیرضا نجاتی شندی و سردبیری سیدامیرحسین شفاعی به‌صورت ماهنامه منتشر می‌شود.

سیدامیرحسین شفاعی در بخشی از متن سخن سردبیر با عنوان «نامش ستوده است ستایش بر او!» نوشته است: «مدت طولانی است که به سوال‌هایی برخورد کرده‌ام. اساسا واژه «خوب» یعنی چه؟ چه زمانی خوب تعریف می‌شود؟ متر و معیار خوبی و خوب بودن چیست؟

فارغ از اینکه پاسخ به این سوال چه می‌تواند باشد برای من یک نتیجه دارد، اینکه وجود یک سری مفاهیم فقط و فقط در صورتی اثبات می‌شود که نقطه‌ی مقابل‌شان وجود داشته باشد.

برای مثال زمانی قهرمان معنا پیدا می‌کند که ضد قهرمانی وجود داشته باشد، زمانی عدالت‌خواهی معنا پیدا می‌کند که ظلم و ظالمی وجود داشته باشد. زمانی محبت فداکاری و نیکوکاری معنا پیدا می‌کند که سنگدلی، خودخواهی، فریبکاری و شقاوت وجود داشته باشد.

«خوب» هم مانند همین مفاهیم است خوب و خوبی زمانی معنا دارند که بدی وجود داشته باشد این خاصیت جهان است. و خدایی که هیچ‌وقت انسان را میان بدی‌ها رها نمی‌کند. اگر شب و تاریکی وجود دارد ماه را جلوه جمال و زیبایی قرار داده که پرده از ظلمات بردارد.

در پس شقاوت‌ها،  ظلم‌ها، بی‌عدالتی‌ها، ناملایمات، بی‌رحمی‌ها و ناامیدی‌ها «رحمة للعالمین» را فرستاد. او برای جهانیان رحمت و نعمتی است تا همچنان خوب و خوبی زنده بماند تا انسان، «انسان» بماند.

برای او که مظهر نیکی و صلح است. برای او که به تسخیر گوش‌ها و متحیر کردن چشم‌ها و بند آوردن زبان‌ها نیاز نداشت.

برای او که قلب‌ها را تسخیر می‌کرد. برای او که نامش ستوده است. ستایش بر او».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha