• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071912907
  • خبرنگار : 71402

دومای روسیه: آمریکا با جنگ‌افروزی، ثروت‌اندوزی می‌کند

دومای روسیه: آمریکا با جنگ‌افروزی، ثروت‌اندوزی می‌کند

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه با اشاره به درگیری‌ها در اراضی اشغالی فلسطین گفت که واشنگتن ذی‌نفع اصلی درگیری‌های مسلحانه است.

به گزارش ایسنا، ولودین در پیامی نوشت: پس از تشدید تنش و درگیری جدی فلسطین و اسرائیل، سهام بزرگترین شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی افزایش یافت. این را داده‌های معاملاتی در بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد. واشنگتن همواره از تراژدی‌های میلیون‌ها نفر برای پیشبرد منافع اقتصادی خود استفاده کرده است.

او افزود: در نتیجه جنگ جهانی اول، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در واقع دو برابر شد. اولا به این دلیل که مجموعه تشکیلات نظامی-صنعتی آمریکا سفارشات زیادی در اختیار داشت. در آن زمان حتی مفهوم "میلیونر نظامی" ظاهر شد.

ویاچسلاو ولودین گفت: ایالات متحده از بدهکار به طلبکار تبدیل شد و دلار متعاقبا جایگزین پوند انگلیس شد تا به ارز جهانی تبدیل شود. واشنگتن همچنین توانست از جنگ جهانی دوم برای تقویت قدرت اقتصادی خود استفاده کند. ایالات متحده به صورت اعتباری به متحدان خود کمک نظامی کرد. دریافت‌کنندگان اصلی تدارکات تحت اجاره - وام، بریتانیا و اتحاد جماهیر شوروی بودند. به هر حال، کشور ما در سال ۲۰۰۶ بدهی شوروی را برای اجاره و وام پرداخت کرد.

رئیس دومای دولتی روسیه تاکید کرد: دهه‌ها گذشته است، اما روش‌های ایالات متحده تغییر نکرده است. این را در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه دیدیم. و ما امروز این را در اوکراین می‌بینیم. واشنگتن برای ثروت‌اندوزی و تحصیل مال برای خودش، به درگیری‌های مسلحانه دامن می‌زند. و اکنون ناوهای هواپیمابر آمریکایی به سواحل فلسطین و اسرائیل می‌روند، اما نه برای اینکه صلح را تضمین کنند، بلکه برای اینکه جنگ دیگری را به نفع ایالات متحده آغاز کنند.

روز شنبه، جنبش فلسطینی حماس یک حمله غافلگیرکننده در مقیاس وسیع به اراضی اشغالی انجام داد که باعث شد تل‌آویو روز بعد اعلام وضعیت جنگی کند. روز دوشنبه، رژیم صهیونیستی نوار غزه را تحت محاصره کامل قرار داد و موادغذایی، گاز و برق آن را قطع کرد.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به اقدام آمریکا در اعزام یک فروند ناو هواپیمابر به منطقه در پی تحولات جاری فلسطین اشغالی، اعلام کرد که اعلامیه آمریکا مبنی‌بر استقرار یک ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، «مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین» است.

در همین حال منابع خبری از ورود اولین هواپیمای حامل مهمات و تجهیزات نظامی آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این تجهیزات و مهمات پیشرفته بوده و با استفاده از آن‌ها می‌توان حملات گسترده انجام داد و برای تمام سناریوها آماده بود. منابع خبری اعلام کردند که این هواپیما در پایگاه نظامی «نبطیم» به زمین نشسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha