• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402071912939
  • خبرنگار : 50035

توزیع ۳۹ هزار و ۴۹۶ تن کود کشاورزی در همدان

توزیع ۳۹ هزار و ۴۹۶ تن کود کشاورزی در همدان

ایسنا/همدان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری ۴۱ هزار و ۴۲۴ تن انواع کود کشاورزی مورد نیاز استان تأمین و از این مقدار ۳۹ هزار و ۴۹۶ تن توزیع شده و در تلاش هستیم تمامی برنامه کودی استان را تا پایان سال محقق سازیم.

بهروز الیاسی درباره وضعیت ویژه تأمین و توزیع کود در سال‌های اخیر گفت: با تلاش و همت مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، با وجود همه موانع ناشی از تحریم‌های ظالمانه و مشکلات بودجه‌ای و یارانه‌ای، این شرکت موفق به اجرای برنامه ابلاغی تأمین و توزیع کودهای کشاورزی استان همدان در سال ۱۴۰۱ شد. 

‌وی افزود: اهمیت موضوع به این علت است که تغذیه گیاهی رابطه مستقیمی با امنیت غذایی دارد و با توجه به کم بارشی و وضعیت کمبود منابع آبی استان، بدون مدیریت تأمین و توزیع به موقع کودهای کشاورزی یارانه‌ای عملاً تولید محصولات کشاورزی و متعاقب آن امنیت غذایی ممکن نبود.

الیاسی مطرح کرد: در سال ۱۴۰۱ تمامی برنامه مصوب ۱۲۰ هزار تنی انواع کودهای کشاورزی برای استان همدان محقق شد و برنامه مصوب سال‌جاری نیز مقدار ۱۲۳ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه اعلام شده است که در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۴۱ هزار و ۴۲۴ تن کود مورد نیاز استان تأمین و از این مقدار ۳۹ هزار و ۴۹۶ تن توزیع شده و در تلاش هستیم تمامی برنامه کودی استان را تا پایان سال محقق سازیم.

‌وی یادآور شد: برنامه ابلاغی تأمین و توزیع کودهای کشاورزی استان در سال‌جاری شامل ۹۹ هزار و ۴۴۳ تن کودهای ازته، ۱۷ هزار و ۸۸۸ تن کودهای فسفاته و ۵۶۴۵ تن کودهای پتاسه است که بخش عمده آن یعنی نزدیک به ۹۰ درصداز محل منابع داخلی تأمین خواهد شد و به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان، الیاسی با اشاره به برنامه خودکفایی کشور در زمینه تولید کودهای کشاورزی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان مجری طرح خودکفایی سعی دارد طی سه سال آینده در زمینه تولید کودهای فسفات و پتاس در کشور به خودکفایی برسیم که نه تنها نیاز کشور در این زمینه به طور کامل برطرف شود بلکه امکان صادرات مازاد نیاز داخلی این نوع کودها نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha