• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402071912948
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

منطقه آزاد چابهار؛ حامی تیم ملی کریکت ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۳

منطقه آزاد چابهار؛ حامی تیم ملی کریکت ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۳

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تیم ملی کریکت در رده سنی ۱۹ سال بنا به‌ دعوت انجمن کریکت آسیا برای حضور در مسابقات آسیایی به میزبانی مالزی با حمایت منطقه آزاد چابهار، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون انجمن های ورزشی و انجمن کریکت کشور و کمیته کریکت حضور پیدا کرده است.

سعید ریگی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این تورنومنت معتبر کریکت که توسط شورای کریکت آسیا در حال برگزاریست تا ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ (اول آبانماه ۱۴۰۲) در کشور مالزی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد ۱۶ تیم در قالب ۵۰ اوور رقابت خواهند کرد و مهارت و استعداد کریکت بازان جوانان آسیا را به نمایش می گذراند.

وی ادامه داد: این تیم با حضور ۱۴ بازیکن بومی استان سیستان و بلوچستان از شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری و نیکشهر و ۲ نفر از مربیان بومی این منطقه تشکیل شده است.

مهدی آبروش مدیر امور اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد چابهار به دعوت انجمن کریکت کشور به عنوان نماینده سازمان‌ منطقه آزاد و هماهنگ کننده تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در این سفر تیم ملی را همراهی می‌کنند.

تیم ملی ایران در گروه خود با کشورهای نپال، عربستان و بحرین به رقابت خواهد رفت.

پیشرفت ۷۰ درصدی ورزشگاه کریکت در چابهار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان تاکید کرد با توجه به علاقمندی و پرطرفدار بودن این رشته ورزشی در استان سیستان و بلوچستان و علی الخصوص در سواحل مکران، سازمان منطقه آزاد چابهار علاوه بر حمایت‌های خود در برگزاری اردوهای تیم ملی، اعزام و برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی، تجلیل از ورزشکاران بومی عضو تیم ملی و عقد قرارداد با مربیان با تجربه و دارای مدرک بین المللی جهت استعدادیابی و آموزش، اقدام به ساخت ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت کرده که هم اکنون بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

ریگی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین‌المللی هم زمان با افتتاحیه این ورزشگاه که به نوبه خود در جنوب شرق آسیا بی‌نظیر است با حضور بازیکنان مطرح و پیشکسوتان با تجربه از برنامه‌های آینده این سازمان است و ورزش کریکت تاثیر مستقیم بسزایی در روابط بین‌المللی ایران با کشورهای دنیا از نظر فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی دارد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد چابهار در سنوات گذشته تیم مذکور و تیم‌های شهرستانی را به کشورهای هند، امارات متحده عربی، پاکستان، مالزی و عمان اعزام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha