• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402071912978
  • خبرنگار : 30189

تحلیل ادیب یزدی از عملیات‌ طوفان‌الاقصی و فرجام رژیم صهیونیستی

تحلیل ادیب یزدی از عملیات‌ طوفان‌الاقصی و فرجام رژیم صهیونیستی

رئیس جامعه مبلغین با بیان اینکه قدر عملیات طوفان الاقصی را بدانیم، گفت: در حال حاضر فرصت مناسبی است که باید اذهان آحاد ملت را روشن‌تر کنیم، مخصوصا خیل جونان را به سمت بایدها و بایستنی‌ها جلب و جذب کنیم و آنگاه مردم با چشم‌باز خود می‌بینند چه اتفاقاتی می‌افتد. اصلا گویا اداره امور از ناحیه خدا کاملا به دست بندگان خودش وحی می‌شود که این طور این سرنوشت ملت‌ها را با عزت رقم می‌زنند.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی -رئیس جامعه مبلغین- در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملیات طوفان‌الاقصی و درگیری‌های بین مبارزان فلسطین و رژیم صهیونیستی با اشاره به آیه «﴿وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً﴾ الاسراء:۸۱ / وبگو که حق آمد و باطل نابود شد که همانا باطل محو شدنی و سزاوار نابودی است»، اظهار کرد: باطل هیچ عاملی برای ماندگاری ندارد و همیشه در تزلزل بوده و بر مبنای تحلیل توهم، ظن و گمان، باطل، زور و دیکتاوری استوار است به همین خاطر باطل دلیلی برای ماندگار ندارد در حالی که جریان حق مبتنی براستدلال، بایستنی‌ها و فطرت الهی و برپایه فضایل اخلاقی استوار است، از این رو حق بر باطل همیشه غلبه می‌کند و آنچه در عالم ماندگار خواهد بود حق است زیرا منشأ حق اراده خداوند مبتنی بر  هماهنگی، عزت، بزرگواری، قدرت، علم، اراده و مشیت الهی است به همین منظور حق ماندگار، جاودانه و باطل دائما در تزلزل است و دلیلی برای ماندگاری ندارد.

وی ادامه داد: در جریان فلسطین و غصب این کشور که قلب جامعه اسلامی و قبله اول مسلمین است یک جریانی وجود دارد که بالاخره جلوه و نماد تضارب حق و باطل و معلوم است جریان فلسطین حق است چون مظلومیت، آوارگی، سرگشتگی، غربت، فقر و بیچارگی آنچنان دامن مردم فلسطین را گرفته که تا مرز انهدام این ملت پیش رفته است. اما از آنجایی که مبارزینی خداشناس و علمایی پیشرو و مجاهدین عظیم‌الشان در میان مردم فلسطین بودند خداوند به برکت مبارزین و خوبان نگذاشت این بند گسسته شود و ملت مظلوم فلسطین که تا مرز انهدام رفتن را حفظ کرد.

رئیس جامعه مبلغین تاکید کرد: امام راحل به ملت‌های اسلامی هشدار داده بودند که انگلستان در حال کاشت یک غده سرطانی در منطقه است که بعدها بتواند در سایه آن برنامه‌های خود را پیاده و به منابع کشورهای اسلامی دست‌اندازی کند. اسرائیل هم از فرصت جنگ جهانی دوم و استعمار انگلیس استفاده کرد و عده‌ای از یهودیان بی‌وطن را در فلسطین اسکان داد و آنها در نهایت شقاوت به جان مردم فلسطین افتادند و یک جریان منحرف و خطرناک علیه اسلام در منطقه ایجاد کردند.

ادیب یزدی خاطرنشان کرد: نکته قابل تعجب اینجا است که در برهه‌هایی از تاریخ کار به جایی رسید که حمایت از مردم فلسطین نماد حق‌طلبی، عزت و نماد ضدیت با اسرائیل و در مقابل حمایت از اسرائیل نماد باطل، بی‌شرمی، ظلم و فسق شد. اینها همه مدیون تلاش علمای بزرگی چون حضرت امام راحل و کسانی است که برای فلسطین دلسوزی کردند که در این سال‌ها قابل تقدیر است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جدی‌ترین طرفداری از جریان فلسطین را امام راحل در دست گرفت و پرچم حق‌جویی و مبارزه با اسرائیل را بالا بردند و با کمال قاطعیت تکلیف سیاست خارجی ایران را مشخص و فرمودند «ما به هیچ وجه دست از حمایت از مظلوم و تاختن بر ظالم برنخواهیم داشت». اصول و سیاست‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را امام راحل با نهایت شجاعت ترسیم کردند به گونه‌ای که حتی حیات جمهوری اسلامی وابسته به رعایت محورهایی بود که امام تصویر کرده بودند.

ادیب یزدی یادآور شد: بعد از اینکه ناخدای کشتی انقلاب، به تاریخ دان، بصیر، آگاه، شجاع، فقیه عالم و مرجع عالیقدر جهان تشیع یعنی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان والاترین جانشین امام هدایت شد،ایشان کاملا مسیر امام راحل را می‌شناختند و با مدیریتی جدی‌تر و با حضور در میدان، مسیر دفاع از حق را در پیش گرفتند و دوران رهبری ایشان دوران شکوه مستضعفین اسلام همچون فلسطین، لبنان، یمن، عراق، افغانستان و سایر بلاد اسلامی شد. نتیجه این رهبری را امروز در پیروزی جبهه مقاومت مقابل اسرائیل می‌بینید و خوشبختانه شرایط در طول این سال‌ها به خوبی پیش رفت تا نهایتا در عملیات طوفان‌الاقصی هیمنه دشمن شکست و امید مسلمین به مراتب قوی‌تر شد که نهایتا اتفاقات شیرین در این روزها را شاهد هستیم و باتوجه به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و نگاه ایشان، روزگار باشکوه‌تر و امیدوارکننده‌تر در آینده کشور و تاریخ شاهد خواهیم بود.

ادیب یزدی ابراز کرد: در روایاتی متوجه شدم نابودی دولت یهود یکی از عوامل ظهور منجی عالم است که در کتاب «الزام الناصب فی اثبات الحجة الغائب» آمده است که دولت غاصب یهود که فلسطین را غصب و کشتار فراوانی از مسلمانان می‌کند توسط سبزپوشانی که روی پرچم آنها نوشته است «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» نابود خواهد شد و اثری از آنها باقی نخواهند ماند و این یکی از نشانه‌های ظهور است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با نگاه عمیق تاریخی که دارند خودشان اعلام کردند که ۲۵ سال تا نابودی اسرائیل بیشتر باقی نمانده است و این پیش‌بینی هم به خاطر یک قول عظیم تاریخی و به واسطه تلفیق اطلاعات عمیق تاریخی و تشخیص سنت‌های الهی در طول تاریخ و شجاعت، درایت، مردم‌شناسی، بصیرت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha