• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071913051
  • خبرنگار : 50105

کاهش ۴۰ درصدی سود صنعت هوانوردی

کاهش ۴۰ درصدی سود صنعت هوانوردی

ایسنا/خراسان رضوی سفرهای هوایی به سطح قبل از همه‌گیری باز می‌گردند اما تلاطم‌های جدیدی در پیش روی دارند و سود این صنعت در سال جاری ۴۰ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

بر اساس داده‌ها، ظرفیت خطوط هوایی جهانی از سطح مربوط به سال ۲۰۱۹ فراتر می‌رود و این لحظه، نقطه عطفی بزرگ در بهبود پس از شیوع کووید-۱۹ است که بازار مسافرتی ۱.۱۷ تریلیون دلاری جهان را وارد یک بحران بی‌سابقه کرد.

تعطیلی و توقف گسترده مرزها، خطوط هوایی را مجبور کرد ناوگان خود را متوقف کنند و این صنعت را تا مرز سقوط پیش بردن البته بازگشت به ظرفیت پرواز قبل از همه‌گیری، نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری و توانایی خطوط هوایی برای انطباق با شرایط همیشه در حال تغییر است.  

سفر به چین و بازگشت از چین همچنان در رکود است و بازار عمده‌ای را تا حد زیادی در حاشیه بهبودی نگه می‌دارد همچنین حریم هوایی روسیه اکنون برای بسیاری از خطوط هوایی غربی بسته است و این امر به چالش‌های پس از همه‌گیری می‌افزاید.

طبق اعلام انجمن بین‌المللی حمل ونقل هوایی، سود این صنعت امسال کمتر از ۴۰ درصد سطح سال ۲۰۱۹ خواهد بود. سفرهای کاری هنوز به‌طور کامل بهبود نیافته‌اند و مشخص نیست که چه زمانی بهبود کامل حاصل شود.

بر اساس داده‌های منتشرشده ظرفیت فرامرزی نسبت به سال ۲۰۱۹ در سطح جهان هشت درصد کاهش یافته است. درآمدهای صنعت به سطح سال ۲۰۱۹ بازگشته است اما هزینه‌ها حدود ۱۸ درصد یا ۱۹ درصد بیشتر از سطح سال ۲۰۱۹ است.

کاهش ۴۰ درصدی سود صنعت هوانوردی

کرایه‌های هواپیمای ایالات‌متحده پس از رسیدن به اوج خود در ماه مه ۲۰۲۲، به زیر سطح سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. در ماه آگوست، بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده، قیمت بلیط حدود ۵.۳ درصد کمتر از ماه مشابه در سال ۲۰۱۹ بود.

چین، بزرگترین منبع گردشگری خارجی جهان در سال ۲۰۱۹، به تازگی بازگشت به صحنه جهانی را آغاز کرده است. غول آسیایی یکی از اولین بازارهایی بود که مرزهای خود را در اوایل سال ۲۰۲۰ تعطیل کرد و آخرین بازاری بود که محدودیت‌های بین‌المللی را در اوایل سال جاری کاهش داد و ابتدا بهبود داخلی خود را در اولویت قرار داد. ممنوعیت تورهای گروهی به مقاصد خارج از کشور مانند استرالیا، ایالات‌متحده و بریتانیا در ماه اگوست لغو شد.

پس از اینکه کنترل‌های شدید در همه‌گیری باعث آسیب به اقتصاد و روان این کشور شد، تاکنون، مسافران چینی برای آغاز سفرهای گران‌قیمت خارجی مردد بوده‌اند. به‌طور مشابه، جذابیت چین برای گردشگران از آمریکای شمالی و اروپا به دلیل مشکلات ویزا، سیستم‌های پرداخت نامناسب و کمبود پرواز محدود شده است.

جولیا سیمپسون، مدیر اجرایی شورای جهانی سفر و گردشگری در مصاحبه‌ای گفت که سفرهای فرامرزی چین ممکن است یک سال دیگر تا بهبودی کامل زمان ببرد. بر اساس این گزارش، ترافیک چین با ایالات‌متحده و کانادا در ماه سپتامبر حدود یک دهم سطح قبل از همه‌گیری بود.

منابع

businesstimes.com.sg

shareinvestor.com

biz.crast.net

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha