• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402071913115

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور:

علامه حسن زاده آملی مولود سیستم حوزه علمیه است

علامه حسن زاده آملی مولود سیستم حوزه علمیه است

ایسنا/قم مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده مولود یک سیستم و مرکز عالم سازی است به نام حوزه‌های علمیه که قدمت هزار ساله دارد.

مجتبی فاضل ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش به بیان روایتی از نبی مکرم در خصوص جایگاه رفیع عالمان پرداخت و افزود: جبرئیل به پیامبر گفت که علما چراغ‌های  هدایت بشر هستند و جایگاه آنان در بهشت است.

وی تصریح کرد: بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده مولود یک سیستم و مرکز عالم‌سازی است به نام حوزه‌های علمیه که قدمت هزار ساله دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد به مقام علمی علامه حسن‌زاده پی ببریم باید این نظام تعلیم و تربیت که قادر به پرورش این قبیل از عالمان بزرگ است، مورد واکاوی قرار بگیرد.

وی گفت: نوع خاصی از تربیت شاگرد و رابطه استاد و شاگردی مختص سیستم حوزه های علمیه است که بازرترین نشانه آن علامه مرحوم حسن زاده آملی است.

فاضل با اشاره به خصوصیات اخلاقی علامه حسن زاده تصریح کرد: ایشان انسانی معمولی بود اما توانست با استفاده از تمام فرصت‌ها وجود خود را به نقطه عالی عرفان برساند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: مهم‌ترین ویژگی ایشان روحیه‌ی پر نشاط طلبگی ایشان است که عطش علم جویی در وجود ایشان در آخرین روزهای عمر ایشان مشهود بود.

فاضل با اشاره به شکور بودن علامه حسن زاده تصریح کرد: شکور بودن ویژگی مشترک تمام طلاب حوزوی است که سبب می شود به درجات بالا علمی برسند.

حریت و آزاد اندیشی علامه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: آثار استاد گواه ازاد اندیشی ایشان است.

وی در انتها با اشاره به اسوه بودن جایگاه علامه در تعلیم و تربیت گفت: انتظار می رود جایگاه حوزه در تربیت علما برای بشریت تبیین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha