• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402071913232
  • خبرنگار : 50620

جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛

یکی از قله‌ها، آزادگی انسان‌ها از بار استکبار و استعمار است

یکی از قله‌ها، آزادگی انسان‌ها از بار استکبار و استعمار است

ایسنا/اصفهان دبیر اجرایی سی و پنجمین دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه شعار این دوره از جشنواره «بچه‌ها به سمت قله» است و یکی از قله‌ها، آزادگی انسان‌ها از بار استکبار و استعمار است، گفت: همه کودکان با آزادمنشی و آزادی که در وجود خود دارند در مقابل زور، استبداد، استکبار و استعمار می‌ایستند و کودکان فلسطینی نیز با مقاومت و مقابله، حرف خود را به جهانیان منتقل کردند.

میثم بکتاشیان در گفت‌وگو با ایسنا و در خصوص بازخوردها و استقبال کودکان و نوجوانان اصفهانی از این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: نتیجه‌ تمهیداتی که امسال برای حضور همه اقشار کودک و نوجوان صورت گرفت، باعث حضور پر شور در سینماها شد.

او ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره‌کل آموزش و پرورش استان، این جشنواره صبح‌ها در اختیار مناطق کم‌برخوردار بود و کودکان و نوجوانان مناطق مختلف شهر اصفهان در سینماها حضور پیدا می‌کردند و به تماشای فیلم‌ها می‌نشستند.

دبیر اجرایی سی و پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: کمیته افراد دارای معلولیت خاص، هماهنگی‌هایی برای حضور کودکان و نوجوانان معلول، اتیسم و غیره انجام داد که این گروه از بچه‌ها از مدارس دعوت شدند و در سانس‌های اختصاصی به سینما آمدند. ضمن اینکه با خودرویی که فراهم شده بود و وسایل و تجهیزات سینما موفق شدیم در عمق محلات اصفهان ازقبیل حصه، زینبیه و.. حضور پیدا کنیم که باعث ایجاد فضای شاد شد.

بکتاشیان گفت: نکته دیگر حضور ۹۰۰ داور و خبرنگار کودک و نوجوان در سینماها بود که باعث برگزاری پررونق داوری و خبرنگاری در این دوره شد و این مهم با حضور فعال کودکان و نوجوانان به انجام رسید. موضوع دیگری که جزو اهداف ما بود و اتفاق افتاد، بحث حضور دانش‌آموزان از شهرها و استان‌های اطراف بود که از ۴ استان و شهرستان اطراف اصفهان روزانه ۴ دستگاه اتوبوس از نقاط کم‌برخوردار در سینما و برای جشنواره حضور پیدا می‌کردند.

او اضافه کرد: از طرفی، برای کودکان و نوجوانانی که بیمار و در بیمارستان بستری بودند، سعی کردیم با پخش فیلم در بیمارستان امام حسین(ع)، حضور کودکان و نوجوانان و تئاترهای طنز و تن‌پوش‌های عروسکی حوزه شادی‌آفرینی را برای کودکان و نوجوانانی داشته باشیم که بیمار بودند.

بکتاشیان با اشاره به شعار این دوره از جشنواره یعنی «بچه‌ها به سمت قله» اظهار کرد: به نظر من شروع خوبی برای رسیدن به قله داشته‌ایم و این اتفاق بسیار خوب بود. این دوره از جشنواره با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات به توفیقات بسیار خوبی دست پیدا کرد.

او درباره پیام جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به کودکان فلسطینی گفت: همان‌گونه که اشاره شد، شعار این دوره از جشنواره «بچه‌ها به سمت قله» است که یکی از قله‌ها، آزادگی انسان‌ها از بار استکبار و استعمار است. همه کودکان با آزادمنشی و آزادی که در وجود خود دارند در مقابل زور، استبداد، استکبار و استعمار می‌ایستند که کودکان فلسطینی نیز از این امر مستثنی نیستند. همه آن‌ها با مقاومتی که در مقابل تجاوز به خاک کشورشان و مقابله با استکبار و استعمار جهانی از خود نشان می‌دهند، توانسته‌اند حرف خود را توسط مقاومت به جهانیان منتقل کردند.

دبیر اجرایی سی و پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ادامه داد: ما نیز در این جشنواره و با این شعار به دنبال حمایت از این کودکان هستیم و هر ساله در برنامه‌های خود به این امر اشاره کرده‌ایم. همه کودکان جهان پشت کودکان فلسطینی هستند تا هر چه زودتر این کشور آزاد شود. 

بکتاشیان در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در زمان برگزاری جشنواره در اصفهان رقم خورد، موجب تغییر در فضای شهر شده و این جشنواره را از دوره‌های قبلی متمایز کرده است. حضور کنشگران، فعالان، نهادها، موسسات و خیریه‌های فعال حوزه کودک و نوجوان در جشنواره به صورت ۸۰ غرفه تخصصی، بخشی از این تغییرات بود. همه کودکان و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سالن اجلاس از تا ۲۱ مهرماه از کلیه خدمات نهادها و سمن‌ها بهره ببرند. جشنواره امسال با همدلی و همگرایی و هم‌افزایی همه ارگان‌ها، موسسات، نهادها و... که دولتی، خصوصی و تعاونی بودند، شکل گرفت. درواقع نقطع قوّت این دوره از جشنواره بود که شاهد حضور همه اقشار بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha