• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071913315
  • خبرنگار : 50177

امام جمعه شهرستان:

کاهش تولید گندم در الیگودرز به خاطر آب است

کاهش تولید گندم در الیگودرز به خاطر آب است

ایسنا/لرستان امام جمعه الیگودرز گفت: کاهش تولید گندم در الیگودرز به خاطر مسأله آب است.

حجت‌الاسلام سرلک امروز نوزدهم مهرماه، در آیین آبرسانی به ۲۰ روستای کم‌برخوردار شهر جدید شاپورآباد که به نیابت از ۶۵۵۵ شهید لرستان برگزار شد، اظهار کرد: لرستان افتخارش این است که عاشق و دلباخته اهل بیت(ع) هستند و در همه صحنه‌های انقلاب پا به پای مردم ایران بودند و ۶۵۵۵ شهید را تقدیم نظام کرده است.

وی افزود: قوم لر مردمی قانع و کم‌توقع هستند و امتحان خود را در راه ولایت و انقلاب خوب پس دادند و از ابتدای انقلاب تاکنون، خدمات نظام نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.

سرلک با بیان اینکه اوایل انقلاب اوضاع ما به‌گونه‌ای بود که پزشک عمومی از پاکستان وارد می‌کردیم، تصریح کرد: انقلاب کارآمد بود که هم‌اکنون قطب خدمات درمان در غرب آسیا هستیم.

وی با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها و اقدامات کشور با پیوست عدالت بوده است، گفت: مردم ایران و به ویژه الیگودرز از دولت انقلابی و مردمی توقع دارند.

امام جمعه الیگودرز اظهار کرد: دولت سیزدهم به همان گفتمانی که مطرح کرد در عمل نشان داد، به‌گونه‌ای که رئیس جمهور در صحن سازمان ملل عکس حاج‌ قاسم را نشان داد و امسال هم قرآن کریم، کتاب زندگی را نشان و این نشان از انقلابی بودن این دولت است.

وی گفت: الیگودرز در سال‌های گذشته رتبه اول تولید گندم را داشته و این درحالی‌ست که ۵۰ درصد کاهش تولید گندم داشتیم و این به مساله آب مربوط است.

سرلک با بیان اینکه مساله، تأمین آب کشاورزی اهالی این شهرستان است تا از مهاجرت آنان جلوگیری شود، تصریح کرد: در مواردی کاشت انجام شده اما به دلیل کمبود محصول به مرحله برداشت نرسیده است.

امام جمعه الیگودرز  با بیان اینکه مردم نگران هستند و بارها در دفتر  امام جمعه حضور پیدا می‌کنند و خواهان استفاده از پمپاژها هستند، گفت: ۲۳ پمپاژ آب در راستای جبران خسارات قمرود بوده و هزینه آن‌ها از صندوق توسعه ملی تأمین شده که متأسفانه نه تنها این پمپاژها راه‌اندازی نشده بلکه صحبت از فرسوده شدن آن‌هاست چرا این پمپاژها استارت زده نشده است؟ این توقع مردم بوده و برای جلوگیری از بحران اجتماعی نیاز است این مهم انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر سد خان‌آباد در شهرستان الیگودرز خشک شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha