• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071913364
  • خبرنگار : 50039

فرمانده انتظامی گلستان عنوان کرد:

«پلیس» حسگر آسیب‌های اجتماعی/ اقتدار پلیس با علم محوری

«پلیس» حسگر آسیب‌های اجتماعی/ اقتدار پلیس با علم محوری

ایسنا/گلستان فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه «پلیس» حسگر آسیب‌های اجتماعی بوده است، افزود: برای مواجهه با هرگونه رویداد اجتماعی می‌توانیم از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان برای علت‌یابی و تدوین راهکار استفاده کنیم.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ در نشست تخصصی و هم‌اندیشی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان با پلیس که در سالن شهید امرالله نادران جهاد دانشگاهی گلستان و به میزبانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد، اظهار کرد: پلیس برای تأمین امنیت شبانه‌روز ندارد و در همین راستا بر اساس فرامین مقام معظم رهبری به سمت دانایی محوری و معرفت شناسی وظایف حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رکن بلند مدت امنیت کشور «علم» است که «اقتدار» می‌آورد، ادامه داد: پلیس طی دو سال اخیر از وضعیت سنتی به سمت علم مداری در حال حرکت بوده و همین موضوع سبب شده تا نیروی انتظامی به قطب «علمی انتظامی امنیتی» تبدیل شود که هم‌اکنون صاحب فکر و ایده شده است.

«پلیس» حسگر آسیب‌های اجتماعی/ اقتدار پلیس با علم محوری

حرکت پلیس در مسیر علم محوری

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه «پلیس» حرکت در مسیر علم محوری را در شرایط پیچیده امروز سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: آخرین راهبرد پلیس که در حوزه روشمند علمی برداشته شده، حرکت در مسیر علم محوری و هوشمندسازی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هوشمندسازی پلیس در سه محور «ارتقای سطح فکری، آموزشی، رفتاری و هویتی نقش مدار پلیس در جامعه»، «فرآیندهای خدمت در حوزه‌های قضایی، تعاملی و دیگر حوزه‌ها» و «ورود فناوری در حوزه هوشمندسازی» بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در این حوزه، قرار دادن اپیلیکیشن پلیس در اختیار هموطنان برای طی روند صدور گذرنامه بود.

فاضل‌دادگر کاهش هرگونه معطلی و افزایش سرعت صدور و تمدید گذرنامه در مسیر حرکت زائران اربعین را از مهمترین دستاوردهای اجرای برنامه‌های هوشمندسازی پلیس دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده‌ها به شکل الکترونیکی تشکیل و در کمترین زمان ممکن به سمت قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود.

«پلیس» حسگر آسیب‌های اجتماعی/ اقتدار پلیس با علم محوری

امنیت گلستان مشهود است

این مقام انتظامی برگزاری نشست هم‌اندیشی با دانشگاهیان و نخبگان را بسیار مفید و مثمرثمر دانست و اضافه کرد: تنوع قومی و فرهنگی گلستان سبب شده تا این استان به سرزمین برادری و نمادی از رنگین کمان اقوام مشهور شود و آنچه بیش از هر چیزی اینجا مشهود بوده؛ «امنیت» است.

وی با تأکید بر اینکه اگر زیرساخت‌ها ضعیف باشد، قطعاً آسیب‌های اجتماعی به بار می‌آورد، تصریح کرد: با تلاش‌های استاندار و دیگر مدیران که پای کار هستند، اقدامات بسیار خوبی را برای توسعه استان برداشته اند و قطعاً به این روند ادامه خواهند داد.

«پلیس» حسگر آسیب‌های اجتماعی/ اقتدار پلیس با علم محوری

پدیده‌های اجتماعی پیش از هر دستگاهی به پلیس می‌رسد

فرمانده انتظامی گلستان، «پلیس» را حسگر آسیب‌های اجتماعی بوده است، افزود: پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی پیش از هر دستگاهی، حتی قوه قضائیه توسط پلیس لمس می‌شود و برای هرگونه رویدادی همچون نزاع و درگیری می‌توانیم از ظرفیت دانشگاهیان در علت یابی و تدوین راهکار استفاده کنیم.

وی شهادت ۵۲ نفر از نیروهای پلیس طی مدت کوتاه سال ۱۴۰۲ را دلیلی بر حضور پلیس در همه صحنه‌ها برای تأمین امنیت مردم برشمرد و یادآور شد: تصمیم گرفته‌ایم تا سال ۱۴۰۳ دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز مشاوره و دفتر تحقیقات نیروی انتظامی گلستان را به قطب آسیب شناسی استان تبدیل کنیم.

سردار فاضل‌دادگر با اشاره به اینکه در سطح جهانی با جریان تفرد افراطی افراد در رسانه‌ها و فضای مجازی مواجه هستیم، بیان کرد: این تفرد با استفاده از ابزار فضای مجازی در افکار مردم اثر گذاشته و محرکی بر رفتارها بوده که باید راهکارهای عاجل و علمی برای آن اندیشیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha