• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071913534
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل زندان های گیلان خبر داد

حضور ۸ زندانی گیلان در مسابقات جهانی شطرنج آنلاین

حضور ۸ زندانی گیلان در مسابقات جهانی شطرنج آنلاین

ایسنا/گیلان مدیرکل زندان‌های گیلان گفت: هشت نفر از زندانیان زندان مرکزی رشت در قالب دو تیم چهار نفره در مسابقات جهانی شطرنج آنلاین حضور دارند.

رضا محمدی اصل در حاشیه برگزاری سومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین زندانیان جهان در زندان مرکزی رشت، اظهار کرد: این مسابقات با همکاری مجموعه فرهنگی - تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی به مدت سه روز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۷۷ تیم از سراسر دنیا در این دوره از مسابقات حضور دارند، تصریح کرد: هشت نفر از زندانیان زندان مرکزی رشت در قالب دو تیم چهار نفره در مسابقات حضور دارند و به رقابت با سایر تیم ها پرداختند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات به شیوه های رپید و ۱۰ دقیقه‌ای، گفت: این اداره کل در راستای کمک به سلامت جسمی و روانی زندانیان در کنار برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی مختلف از جمله دو و میدانی، تنیس، فوتسال و... و ورزش‌های همگانی و باستانی و بومی - محلی می‌کند.

محمدی اصل با تاکید بر لزوم توانمندسازی اجتماعی زندانیان، یادآور شد: ورزش‎های گروهی و همگانی بر سلامت روانی تاثیر معناداری دارد و لذا شاهد تغییر سبک زندگی زندانیان و ایجاد امید و انگیزه در آنان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در سایه چنین رویدادهایی می‌توان به بازپروری مددجویان کمک کرد و به اهداف متعالی سازمان زندان‌ها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

حضور ۸ زندانی گیلان در مسابقات جهانی شطرنج آنلاین

حسین میربلوک، رئیس هیئت شطرنج استان گیلان نیز، با قدردانی از مجموعه تربیت بدنی اداره کل زندان‌ها، اظهار کرد: فرصت خوبی برای زندانیان گیلانی فراهم شده است تا در یک فضای رقابتی قرار بگیرند.

وی شطرنج را ورزشی دانست که به زندانیان اجازه می‌دهد تا زمان با کیفیتی را سپری کنند و افزود: همچنین زندانیان می‌توانند به شیوه‌ای هوشمندانه و ایمن به معاشرت با دیگران بپردازند که در نتیجه برای کاهش علائم رایجی مانند افسردگی، استرس و اضطراب بسیار مفید است.

رئیس هیئت شطرنج گیلان خاطرنشان کرد: امیدوارم این رویداد جهانی بتواند منجر به افزایش شور و امید در بین زندانیان شود و زمینه بازگشت مجدد آنان به جامعه را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، این مسابقات با حضور عضو هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، عضو کمیسیون اجتماعی فدراسیون جهانی شطرنج و همچنین داور بین‌المللی شطرنج همراه بود.

حضور ۸ زندانی گیلان در مسابقات جهانی شطرنج آنلاین

حضور ۸ زندانی گیلان در مسابقات جهانی شطرنج آنلاین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha