• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402071913557
  • خبرنگار : 50294

امام جمعە بانە:

نقش عالمان دینی در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار است

نقش عالمان دینی در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار است

ایسنا/کردستان امام جمعه شهر بانه با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: نقش ماموستاها و عالمان دینی در حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز (۱۹مهر) در دیدار معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: بر این اساس وظیفه ماموستاها، عالمان دینی و روحانیون حمایت از ارتقای سرانه مطالعه است.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در تمام ادیان مقدس است، افزود: بزرگترین معجزه پیام عظیم الشان اسلام قرآن مجید است و این امر نشان دهنده اهمیت بالای مقوله کتاب و مطالعه در دین مبین اسلام است.

امام جمعه شهر بانه با تاکید بر اینکه جامعه سالم در گرو وجود افراد کتابخوان در آن است، گفت: نهادهایی مانند کتابخانه‌های عمومی که در این راستا گام برمی‌دارند باید همواره مورد حمایت مسئولان و عالمان دینی باشند.

ماموستا خدایی گفت: استان کردستان و به ویژه شهرستان بانه از دیرباز مهد بزرگان و عالمان دینی بسیاری بوده است و توجه به کتاب و مطالعه همواره در این منطقه وجود داشته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه مطلوب است با این حال تلاش در راستای ارتقای سرانه مطالعه و جذب علاقمندان بیشتر به این نهاد فرهنگی امری ضروری است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی نیاز به حمایت علما و مسئولان دارد، عنوان کرد: این حمایت‌ها در نهایت به نفع جامعه است و سبب ارتقای آگاهی و بصیرت اجتماعی می‌شود.

معصومه حسنی خونسار تصریح کرد: امامان جمعه با نفوذ و تاثیرگذاری که در جامعه دارند می‌توانند بیش از پیش مردم را به سمت و سوی کتاب و مطالعه سوق دهند.

وی اضافه کرد: شهرستان بانه در حال حاضر دارای 6 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 5 باب نهادی و یک باب مشارکتی با 4 هزار عضو فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha