• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402071913689
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

تیم بازرسی وزارت بهداشت جهت بررسی پرونده فوت ۶ نوزاد در شهرکرد مستقر شد

تیم بازرسی وزارت بهداشت جهت بررسی پرونده فوت ۶ نوزاد در شهرکرد مستقر شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون درمان وزارت بهداشت از استقرار تیم نظارتی و بازرسی جهت بررسی پرونده فوت ۶ نوزاد نارس در بیمارستان هاجر شهرکرد خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سعید کریمی شامگاه ۱۹ مهرماه در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس بررسی اولیه در فاصله زمانی ۳۰ شهریور تا ۱۱ مهرماه سال جاری، از مجموع ۴۰ نوزاد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) بیمارستان هاجر شهرکرد شش نوزاد نارس که از نظر سن حاملگی بین ۲۸ تا ۳۱ هفته و از نظر وزن بین ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم بودند، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از این تعداد دو مورد به علت عفونت و چهار مورد به علت بیماری‌های زمینه‌ای و نارسی فوت شدند که البته منتظر جواب پزشکی قانونی هستیم.

 کریمی ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از افزایش آمار فوتی در نوزادان این بخش، اقدامات اصلاحی و جابه‌جایی و انتقال نوزادان به بخش دیگر بیمارستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: پس از این اقدام خوشبختانه مورد جدیدی از فوت نوزادان گزارش نشد. 

 کریمی ادامه داد: هم اکنون بخش ان ای سی یو (NICU) بیمارستان هاجر شهرکرد فعال است و تا این لحظه مستندی مبنی بر نشت فاضلاب در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر وجود نداشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: به طور معمول میزان فوت در بخش NICU به طور میانگین ۱۱.۵ درصد است، یعنی به ازای هر ۱۰۰ نوزاد بستری به طور متوسط ۱۱ مورد فوت می‌کنند که علت اصلی همان نارس بودن است.

وی افزود: این شش مورد فوتی در بیمارستان هاجر همه نارس بوده‌اند اما آنچه باعث نگرانی است دو مورد از این تعداد است که بر اثر عفونت فوت شده و تیم وزارت بهداشت جهت بررسی همه جانبه این پرونده‌ها در این مرکز مستقر است.

کریمی با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده هرگونه قصور به صورت جدی برخورد و هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت، گفت: تا به این لحظه قصوری یافت نشده است، بازرسی‌ها ادامه دارد و منتظر جواب پزشکی قانونی و تیم نظارتی وزارت بهداشت هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد دارای پزشک فوق تخصص نوزادان و چهار متخصص است که به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.  


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha