• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402072013851
  • خبرنگار : 71560

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

به دنبال ایجاد مجلس تحول آفرین هستیم

به دنبال ایجاد مجلس تحول آفرین هستیم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی در انتخابات مجلس سال جاری با شعار تحول و تکامل در صحنه حاضر خواهد شد و به دنبال ایجاد مجلس تحول آفرین با نمایندگان تحول گرا است.

به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در اجلاس سراسری حزب موتلفه اسلامی پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم، بیان کرد: از همه مسئولان حزب در سراسر کشور تقدیر می کنم که در این سال ها زحمات زیادی را کشیدند. از همه اعضای حزب تشکر می کنم که در سراسر کشور در این حزب که امانت امام است انجام وظیفه می کنند و در تمام صحنه های حضور پیدا کردند. حتی در صحنه های بین المللی حزب توانست انجام وظیفه کند. تبریک صمیمانه دارم پیروزی ملت فلسطین را در طوفان الاقصی. تحول گسترده ای در جهان اسلام به وجود آمده است. مسائل این چند روز یک حرکت عظیم است که اثرات آن بعد از این بیشتر مشخص خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: این پیروزی تبدیل مقاومت به جنگ است. این جهاد تهاجمی در جبهه های مقاومتی در سیاست، امور اقتصادی و امنیتی و روابط بین کشور ها و حقارت سیاست های استکباری تاثیر می گذارد. رژیم صهیونیست و سازمان های آن ها غافل گیر شدند. تلفات بالای هزار نفر ظرف دو روز شوخی نیست. این باعث می شود که از نظر اجتماعی نگاه جدیدی حاکم شود. جامعه صهیونیسم کاملا فروریخته و مردم آن در حال فرار هستند. از نظر اجتماعی جامعه صهیونیستی کاملا آسیب پذیر و پوشیده شده است. نسل جوان اسرائیل پای نتاتیاهو نمی‌ایستد بر عکس جبهه مقاومت. اقتصاد اسرائیل در این دو روز کاملا برهم ریخت. حماقت آنان در این وحشی گری‌ها و حمایت آمریکا از آنان را به سمت شکست سخت تری می کشاند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد:  باید از مردم فلسطین در این چند روز حمایت بیشتر کرد. پیشنهاد بنده این است که علمای جهان اسلام در صورت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی حکم جهاد صادر کنند. ما در مرحله حساسی در گام دوم انقلاب هستیم. در گام اول زیربناها ساخته شد. این ۴۰ سال دوران عجیب و قریبی بود. با رهبری امام و آقا توانستین زیربناها را بسازیم. در گام دوم نیاز به تحول در همه ابعاد داریم. شکر می کنیم همه موفقیت ها را. اما حال باید با دلگرمی بیشتر حرکت کنیم و تمدن نوین اسلامی را بسازیم. هر دستگاهی در کشور باید قانونی که لازم دارد را برگزیند و دنبال کند. رهبر انقلاب در آغاز امسال بحث تحول را باز کردند. حدود ۵ سال ایشان راجع به تحول بحث می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: تحول، تکلیف ولی امر ما است و از نظر عقلایی باید انجام شود. حزب موتلفه با نظر پربرکت امام راحل تاسیس شد و صادقانه در صحنه بوده است. از ۱۵ خرداد جان داده تا فتنه ۱۴۰۱. در تمام درگیری‌ها افراد ما حضور داشتند. باب شهادت برای حزب موتلفه باز است. الان که ولی امر می فرماید تحول ما وظیفه داریم آن را پیگیری کنیم. بحث اول تمدن فرهنگی است. بنده در این زمینه امسال چهار کتاب تهیه کردم. برای اینکه تمدن نوین را بخواهیم بسازیم باید کار فرهنگی کنیم. در حوزه روابط بین الملل برنامه جدی را دنبال می کنیم.

وی افزود:  در انتخابات امسال نیز بر اساس رهنمود رهبری شعار ما تشکیل مجلس تحول و تکامل است. تحول یعنی از حالی به حال دیگر محول شدن. اگر امور در این نظام مردمی و الهی است. در جنبه الهی حکم و نظر ولی امر حاکم است و در جنبه مردمی مجلس باید این تحول را اجرایی کنند. مجلس است که باید نقاط قوت را تحول داده و نقاط ضعف را جبران کنند. نمایندگان مجلس وظیفه دارند تحول و تکامل را شکل دهند. مجلس دوازدهم تکرار مجالس گام اول نباید باشد. از همه مجالس تشکر می کنیم اما مجلس دوازدهم باید متحول از مجالس قبلی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نماینده ای زمان شناس، تحول گرا و تحول آفرین وارد این مجلس شود. چرا یک وزیر گیر می کند علی رغم اینکه فرد خوبی است اما تحول گرا نیست. نماینده تحول گرا می تواند وزیر تحول گرا بگذارد. بحث ما تعامل با همه است. به دنبال گروه ها و فهرست ها نیستیم. دوران دو قطبی هم گذشته است. آنچه که مهم است این بوده که ملت از این دعواها دیگر خوششان نمی آید. اصلاح طلبان که دیگر چیزی برایشان نمانده است.   به ما ربطی ندارد که چه می کنند. مهم این است که جامعه ارزشی ما یک جامعه تحول یافته پاک و سالم و به دور از مسئولیت دادن به جیب پرکن ها داشته باشند. مردم به شعار و سخنرانی نیاز ندارند نیاز به یک مجلس تحول آفرین دارند. هر کس می خواهد فهرست بدهد. مهم فهرست ارائه شده است.   آیا این فهرست تحول آفرین است یا نه. تورم را مهار می کند یا نه. پاکی و سلامت و کار آفرینی را رقم می زند یا نه.

بادامچیان در ادامه تصریح کرد: باید دید کدام فهرست نمایندگانی متناسب با تحول و تکامل متناسب با گام دوم ارائه کرده است؛ نمایندگانی که به وزرای ضعیف و ناکارآمد رای ندهند. مجلس باید در نظارت انقلاب عمل کند. حزب موتلفه اسلامی مصمم است بنا بر تاکید رهبر انقلاب و ضرورت زمان در مجلس دوازدهم دو کار مهم انجام دهد. در این دوره می خواهیم بگوییم  به همه شما که کار می کنید احترام می گذاریم. کار را نگذاریم به سهم خواهی برسد. وظیفه ما معرفی افراد صالح است. حال از بین صالح ها افراد اصلح انتخاب می شوند. بنابراین کار اول ما انتخاب افراد اصلح است. در کنار فهرست ارائه شده از افراد مفید و موثر حزب که در این دوره در فهرست قرار نگرفتند، انتخاب می کنیم و برای آنان یک دوره آموزشی می گذاریم. بدانند مجلس و نمایندگی ملت یعنی چه. تحول و تنقیح قوانین یعنی چه. هویت نماینده چیست. نماینده هم هویت نظام اسلامی و هم هویت جهان اسلام و هم نمایندگی شهدا و هم‌نمایندگی ۸۰ میلیون مردم را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha