• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072013954
  • خبرنگار : 71477

سازمان ملل: مردم غزه با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند

سازمان ملل: مردم غزه با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، بمباران غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی از روز شنبه تاکنون ۱۰۰۰ خانه را با خاک یکسان کرده و بسیاری در این منطقه با کمبود شدید آب آشامیدنی، سوخت و لوازم و تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است، ۵۶۰ واحد مسکونی دیگر نیز به شدت تخریب شده‌ و غیرقابل سکونت هستند و بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی نیز در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند.  

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارش داد که تمامی ۱۳ بیمارستان موجود در این منطقه به دلیل کمبود شدید سوخت و تجهیزات حیاتی پزشکی تنها تا حدودی فعال هستند.

در این گزارش آمده است، کاهش تامین آب آشامیدنی در نوار غزه به خاطر محاصره شدید رژیم صهیونیستی منجر به کمبود شدید آب آشامیدنی برای بیش از ۶۵۰ هزار تن در این منطقه با جمعیتی برابر با ۲.۳ میلیون تن شده است.

سیستم‌های فاضلاب تخریب شده و فاضلاب‌های کثیف را به خیابان‌ها می‌فرستد و سلامتی مردم را در این منطقه به خطر انداخته است.

آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی گزارش داده که حدود ۲۱۸ هزار و ۶۰۰ تن در ۹۲ مدرسه آژانس امداد و نجات سازمان ملل در غزه پناه داده شده‌اند.

بسیاری دیگر از مردم آواره در مدارس دولتی و دیگر ساختمان‌ها اسکان داده شده‌اند.  

به طور کلی، دست‌کم ۳۴۰ هزار فلسطینی در سراسر غزه آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام      

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۰۰:۴۵

ترابخداوند قسم هر کمکی به این مردم ستم دیده میتوان کرد اقدام کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۱۹:۱۳

بسم رب الشهدا و الصدیقین : ای مومنین مسلمین حزب الله امت واحده رسول الله ص بدانید و آگاه باشید قدس شریف و برادران خواهران فرزندان فلسطینی متعلق به جمیع کشورهای اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص است و جنگ نبرد سخت فلسطینیان بر علیه رژیم جنایتکار اشغالگر صهیونیستی سفاک فقط جنگ نبرد فلسطینیان نیست این جنگ نبرد کل جهان اسلام ناب محمدی ص بر علیه کل ظالمین ستمگران فاسدین فاسقین جنایتکاران صهیونیستی و همپیمانان غربیشان است بنابر این جمیع کشورهای اسلامی و جمیع جبهه‌های مقاومت اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید با همه توان و نیروها و پشتیبانیهای مختلف خود به داخل فلسطین اشغال شده برای یاری رساندن برادران خواهران کودکان فرزندان فلسطین ورود کنند و هیچگونه جای صبر درنگ تعللی نیست و این یک تکلیف واجب دینی قرآنی برای جمیع مذاهب اسلامی سر تا سر جهان اسلام است باید به یاری فلسطینیان با تمامی قوا قدرت بشتابید که این امتحان الهی جنگ حق علیه باطل است بشتابید که در این امتحان الهی مردود نشوید برادران خواهران کودکان نوجوانان فلسطینی بسیار زیاد محتاج نیازمند یاری کمکهای همه جانبه شما مومنین مسلمین حزب الله امت واحده سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هستند متحد یکپارچه هماهنگ شوید و با تمامی قوا به نبرد جنگ سخت با صهیونیستها غربیها آمریکایها انگلیسیها به فلسطین ورود کنید از زمین آسمان دریا به فلسطین ورود کنید و فتح الفتوح بزرگ کنیدو فلسطین را قبرستان دست جمعی صهیونیستها و همپیمانان غربیشان کنید که پیروزی فتح بزرگ بسیار نزدیک است همه جبهه های مقاومت اسلامی باید هم زمان و سریعا بر علیه این رژیم جنایتکار فعال شوند ، رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی ۸۰ سالگیش را نخواهد دید ۷۵ سال از عمر رژیم منحوس نکبت جنایتکارشان گذشته کمتر از ۵ سال آینده به زباله دان تاریخ بشریت ملعونین جهنم اسفل سافلین ابلیس ملعون لشکریان شیاطین جن انس ملعونینش انداخته می شوند به جمیع کشورهای اسلامی این پیام بنده حقیر را برسانیدکه هر دولت حکومت اسلامی با رژیم منحوس خبیث جنایتکار اشغالگر صهیونیستی همپیمان شده اند به والله قسم مسلمان نیستند . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . اشدا علی الکفار صهیونیستی غربی آمریکایی . الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر لبیک یا رسول الله ص .