• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402072014152
  • خبرنگار : 50627

استاندار آذربایجان شرقی:

حاج کریم مردانی آذر ۹ دهه مایه خیر و برکت برای کشورمان بوده است

حاج کریم مردانی آذر ۹ دهه مایه خیر و برکت برای کشورمان بوده است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خیر نیک نام تبریزی، حاج کریم مردانی آذر که گستره کارهای خیر او و خانواده‌اش طی سالیان گذشته فراتر از مدرسه رفته است، گفت: حاج کریم، ۹ دهه مایه خیر و برکت برای کشور و بشریت بوده است.

عابدین خرّم روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه در آیین نکوداشت خیر ملی مدرسه ساز، حاج کریم مردانی آذر که در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز برگزار شد، این مراسم را بی‌ریا ترین مراسم برگزار شده در تبریز عنوان کرد و افزود: همه حضار در این مراسم نه برای دعوتنامه و هدیه بلکه دِلی و عشق به خاطر مردی که تمام ارزش‌های معنوی را دارد، حضور یافته‌اند.

وی به صفات و خصلت‌های حاج کریم مردانی آذری اشاره کرد و افزود: مردی با نام بامسمای کریم، بخشنده، جوانمرد، پاک سیرت و پاک طینت که در سالروز ۹۰ سالگی با وجودش آسمان تبریز را زیباتر کرده است.

وی، حاج کریم مردانی آذری را افتخاری بسیار بزرگ برای ایران، تبریز، تاریخ، جغرافیا، تاریخ، جمعیت، فرهیختگان، نخبگان و آیندگان عنوان کرد و ادامه داد: ما از مردی سخن می‌گوییم که تمام مدارج انسانیت و سختی و مشقت‌ها را با جان و دل تحمل کرده و به انسان بودن خود افتخار می‌کند.

خرّم، حاج کریم مردانی آذری را الگو و برای تمام انسان‌ها و درس عشق، ادب، جوانمردی، تواضع، فروتنی و مردانگی عنوان کرد و ادامه داد: طبق فرموده خداوند متعال، انسان‌ها باید در راه هم‌نوعان از جان و مال خود گذشت کرده و انفاق کنند که این درجه از انسانیت خیلی مقام مقدس و والایی است.

حاج کریم مردانی آذر ۹ دهه مایه خیر و برکت برای کشورمان بوده است

وی ادامه داد: مسئولان، جامعه و کشور نیاز مبرم و شدیدی در نهادینه شدن فرهنگ گذشت، ایثار و اخلاص دارد تا آیندگان نیز از اقدامات گذشتگان بهره‌مند شوند.

وی از زحمات و اقدامات حاج کریم مردانی آذری تقدیر و از حضور خیران در کشور ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: من قدردان خیران و امثال حاج کریم مردانی آذری هستم که ۹ دهه مایه خیر و برکت برای کشور و بشریت بوده است.

حاج کریم مردانی آذر ۹ دهه مایه خیر و برکت برای کشورمان بوده است

در ادامه جبارعلی ذاکری‌، دبیر آیین نکوداشت خیر ملی مدرسه ساز نیز نشانه بارز فروتنی، بزرگواری و اخلاص حاج کریم مردانی آذر را تصویر گریزی ایشان عنوان کرد و این آیین را مراسمی خودجوش و مردمی دانست که‌ با تلاش معلمان، دانش آموزان و کادر درمان مدارس و بیمارستان‌های بنا شده توسط خود حاج کریم مردانی آذر برگزار شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم برگزاری این آیین در راستای ترویج، الگوسازی و توسعه فرهنگ ایثار و نودوستی مثمر واقع شود.

شایان ذکر است که در این مراسم با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار کلانشهر تبریز و شورای شهر اسلامی و جمعی از فرماندهان نظامی از سردیس تصویرسازی حوزه هنری از حاج کریم مردانی آذر و تمبر ویژه آیین نکوداشت رونمایی شد.

حاج کریم مردانی آذر ۹ دهه مایه خیر و برکت برای کشورمان بوده است

حاج کریم مردانی آذر ۹ دهه مایه خیر و برکت برای کشورمان بوده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۱۰:۵۲

روحش شاد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۷ ۱۹:۴۶

فوت نکرده است زنده است دو برادر دیگرش که آنها هم افراد خیر بودند فوت کرده اند ولی حاج کریم مردانی آذر هنوز زنده است و انشالله خداوند عمر طولانی همراه با عزت و سلامتی به ایشان عطا فرماید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۱۳:۰۱

درود بر شرفش بزرگ مرد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۲۲:۲۲

خدا بیامرزه انسان شریفی بود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۲۳:۳۴

خدا مادرشون رو بیامرزه،خوشا به سعادتشون که برای شادی روح مادرشون اسم مدرسه هاشونم زهرا مردانی آذر میگذارند،منم دوسال تو مدرسه ای که این برادران تاسیس کردن درس خوندم و از دستشون جایزه گرفتم.یادش بخیر

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۱:۴۹

درود و هزاران درود بر شرف و ایثار این مرد بزرگ خداوند حفظش کند انشاالله

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۷ ۰۷:۱۱

باید این افراد در کتابهای درسی در تلویزیون ودر فیلم ها الگو سازی شوند...