• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072114246
  • خبرنگار : 50239

نمایش بیش از ۷۰۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همدان

نمایش بیش از ۷۰۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همدان

ایسنا/همدان فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: بیش از هفت هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

سردار مظاهر مجیدی، پنجشنبه ۲۰ مهر در آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، با اشاره به چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام نمایشگاه دائمی استان، بیان کرد: سه ماه پیش هنگام آماده‌سازی برنامه فصل شیدایی، در همین مکان بحث تدفین شهید گمنام پیش آمد تا شهید گمنامی در محل دائمی نمایشگاه استان دفن کنیم؛ در آن زمان چه در راستای بحث کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان و چه برنامه فصل شیدایی مشکلات زیادی داشتیم اما باورم این است که واقعا این شهید گمنام برای استان گره‌گشایی کرد.

وی ادامه داد: در آستانه کنگره هشت هزار شهید استان همدان، درخواست داده شد تا دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در همدان برگزار شود و این توفیق بزرگی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: روز جاری کتاب زندگینامه شهید سعید اسلامیان با عنوان« مجنون من لیلی است» رونمایی شد، این شهید بزرگوار یکی از نخبگان جنگ هشت ساله بوده است و در دوران‌های مختلف از انقلاب تا پایان جنگ نقش آفرینی‌ها کرد.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها معارفه شهداست و تاریخ ما را می‌سازد و این زحمات زمینه و بستر را برای نگاه کردن به آینده را فراهم می‌سازد.

مسعود ویژه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم بیان کرد: نمایشگاه از ۱۵ مهرماه آغاز شد و تا ۲۱ مهرماه، روز پایانی نمایشگاه میزبان همشهریان در دو نوبت صبح وبعد از ظهر هستیم و روزهای پنجشنبه و جمعه یکسره از صبح تا شب میزبان مردم عزیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: فراخوان به ناشرین حوزه دفاع مقدس از دو ماه قبل از طریق موسسه خانه کتاب اعلام شد و حدود ۱۱۰ ناشر تخصصی حوزه کتاب دفاع مقدس جهت حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند در کنار آن ۴۰ غرفه از نهادها دستگاه‌ها و مجموعه‌های تخصصی فرهنگی به عنوان غرفه‌های جنبی نمایشگاه مشغول به ارائه خدمات بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: بیش از هفت هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبین قرار گرفت که از این تعداد ۱۵۰۰ عنوان برای اولین بار از نمایشگاه قبل تا این دوره به نمایش درآمده است.

ویژه ابراز کرد: در اغلب نمایشگاه‌ها حدود ۲۰ درصد تخفیف برای خریداران گذاشته شده بود که در این نمایشگاه با مساعدت وزیر ارشاد اسلامی حدود ۳۰ درصد تخفیف قرار داده شد و تعداد زیادی بن تخفیف در اختیار دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در طی نمایشگاه ۱۲ نشست تخصصی برگزار شد که ۴ نشست در حوزه کودک‌ و نوجوانان و چهار نشست درباره موضوعات تخصصی دفاع مقدس با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: رونمایی‌های متعددی از کتب دفاع مقدس داشتیم امروز هم کتاب زندگی شهید اسلامیان رونمایی شد.

ویژه خاطر نشان کرد: غرفه‌های اختصاصی تغریظ‌های رهبری، غرفه لشکر فاطمیون، غرفه‌های ویژه نوجوانان و کودکان،غرفه‌های تخصصی عفاف، حجاب، بسیج، اصناف مختلف، غرفه تخصصی هنرمندان تجسمی و خوش‌نویسی، غرفه عرضه لوازم تحریر و مذهبی نیز بخشی از غرفه‌های این نمایشگاه بود.

وی در پایان تأکید کرد: نقاط ضعفی نیز وجود دارد که امیدوارم در نمایشگاه‌های بعدی حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha