• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402072114356
  • منبع : سخنگوی وزارت خارجه

در دیدار با میقاتی

امیرعبداللهیان: اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد

امیرعبداللهیان: اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد

حسین امیرعبداللهیان در سفر به بیروت با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همیشه گفت‌وگو با برادران لبنانی و تبادل نظر با آنها برای ما مفید است.
وی ادامه داد: برای ما امنیت و آرامش لبنان مهم است و از اهداف سفر ما تاکید بر امنیت لبنان و توسعه آن و روند سیاسی این کشور است. 

امیرعبداللهیان در خصوص فلسطین با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تایید می‌کنند، گفت: این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو به ویژه در ماه‌های اخیر بوده‌ است. وی تاکید کرد: فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است. 

امیرعبداللهیان: اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد

امیرعبداللهیان افزود آنچه که این وضع را بوجود آورد، افراطی گری نتانیاهو و دولت افراطی اسرائیل بود که تاثیرات زیادی بر میدان و تصمیم فلسطینی ها گذاشت.
وی با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت، آمریکا همه را به خویشتنداری دعوت می‌کند الا إسرائیل را، و این غیرقابل قبول است. آنها همه را به خویشتنداری فرا می خوانند، اما به اسرائیل سلاح و کمک می‌دهند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت باز گذاشته‌اند. آمریکا می خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکائی‌ها بدنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.
وی ادامه داد جنایات اسرائیل اگر مهار نشود، معلوم‌ نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مقاومت فلسطین توانمند است و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد. 

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به‌ شرایط جاری فلسطین پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد و تاکنون برخی کشورها از آن حمایت کرده و ایران به پیگیری های خود ادامه می دهد.

وی برگزاری یک جلسه سطح بالا میان کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین را ضروری دانست.

میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز شرایط غزه را حزن انگیز توصیف کرد و گفت: لبنان از فلسطین به عنوان قضیه حق حمایت می کند. 

وی تماس های دیپلماتیک را برای مهار این شرایط مهم دانست و نقش ایران را در این تلاش دیپلماتیک حائز اهمیت توصیف کرد. 

میقاتی با تاکید بر اینکه این حمام خون باید سریعا متوقف شود، افزود: من نیز در تماسهایم با همه طرفها تاکید کردم که باید اسراییل را سریعا از ادامه این روش بازدارند. 

وی بکارگیری همه تلاش‌ها برای پیشگیری از یک جنگ منطقه ای را ضرورتی مهم و فوری دانست.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۱۵:۵۵

همان طور که امریکا ازرژیم جعلی اسراییل حمایت تسلیحاتی میکند کل کشورهای اسلامی نیز باید به گروههای مقاومت اسلامی کمک تسلیحاتی همه جانبه کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۲۱:۲۷

پس این عربهاچ کارمیکنن یه کم قیرت بخرج بدید ای خداچقدرصبرداری نشون بده

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۲۳:۱۱

رضا توخودتم برو فلسطین بجنگ

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۱:۱۵

کشورهای اسلامی ترسو هستن . فقط بلدن برن راهپیمایی یک ساعت شعار و فحش بدن. ولی همه داریم می‌بینیم که کشورهای غربی فقط سلاح و مهمات میفرستن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۲:۴۷

من به عنوان یک زن ایرانی حاضرم برای خون خواری این قوم وحشی و کافر از فلسطین دفاع کنم و با صهیونیزم قاتل بجنگم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۱۸:۱۱

جانم فدای رهبر وکشورام

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۱۹:۰۵

بسم رب الشهدا و الصدیقین : ای مومنین مسلمین حزب الله امت واحده رسول الله ص بدانید و آگاه باشید قدس شریف و برادران خواهران فرزندان فلسطینی متعلق به جمیع کشورهای اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص است و جنگ نبرد سخت فلسطینیان بر علیه رژیم جنایتکار اشغالگر صهیونیستی سفاک فقط جنگ نبرد فلسطینیان نیست این جنگ نبرد کل جهان اسلام ناب محمدی ص بر علیه کل ظالمین ستمگران فاسدین فاسقین جنایتکاران صهیونیستی و همپیمانان غربیشان است بنابر این جمیع کشورهای اسلامی و جمیع جبهه‌های مقاومت اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید با همه توان و نیروها و پشتیبانیهای مختلف خود به داخل فلسطین اشغال شده برای یاری رساندن برادران خواهران کودکان فرزندان فلسطین ورود کنند و هیچگونه جای صبر درنگ تعللی نیست و این یک تکلیف واجب دینی قرآنی برای جمیع مذاهب اسلامی سر تا سر جهان اسلام است باید به یاری فلسطینیان با تمامی قوا قدرت بشتابید که این امتحان الهی جنگ حق علیه باطل است بشتابید که در این امتحان الهی مردود نشوید برادران خواهران کودکان نوجوانان فلسطینی بسیار زیاد محتاج نیازمند یاری کمکهای همه جانبه شما مومنین مسلمین حزب الله امت واحده سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هستند متحد یکپارچه هماهنگ شوید و با تمامی قوا به نبرد جنگ سخت با صهیونیستها غربیها آمریکایها انگلیسیها به فلسطین ورود کنید از زمین آسمان دریا به فلسطین ورود کنید و فتح الفتوح بزرگ کنیدو فلسطین را قبرستان دست جمعی صهیونیستها و همپیمانان غربیشان کنید که پیروزی فتح بزرگ بسیار نزدیک است همه جبهه های مقاومت اسلامی باید هم زمان و سریعا بر علیه این رژیم جنایتکار فعال شوند، رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی ۸۰ سالگیش را نخواهد دید ۷۵ سال از عمر رژیم منحوس نکبت جنایتکارشان گذشته کمتر از ۵ سال آینده به زباله دان تاریخ بشریت ملعونین جهنم اسفل سافلین ابلیس ملعون لشکریان شیاطین جن انس ملعونینش انداخته می شوند به جمیع کشورهای اسلامی این پیام بنده حقیر را برسانیدکه هر دولت حکومت اسلامی با رژیم منحوس خبیث جنایتکار اشغالگر صهیونیستی همپیمان شده اند به والله قسم مسلمان نیستند . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . اشدا علی الکفار صهیونیستی غربی آمریکایی . الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر لبیک یا رسول الله ص .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۲۰:۴۶

بابا بیاید همه مسلمانان بریزیم تو فلسطین با این اسراییل کفار نسل فرعون بکنیم کافر یهود دیگه شورشو دراوردن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۲۰:۴۸

ریشه کن کنید این غده سرطانی بدخیم را.. ‌‌(ااسراقیر) و نتان یابو را

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۲۳:۳۲

آها یعنی شما بهشون میدید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۰۳:۱۹

😳اول خود شما جلوی زورگویی عربستان بایست چرا اجازه دادید بازی رسمی را تحریم کنند کشور باید بخاطر سردار مقاومت هم که شده بود پای اعتقاد محکم ایستادگی میکرد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۰۸:۰۰

خدا لعنت کنه اسراییل مرگ بر کسانی که با اسرائیل رابطه داره

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۱:۳۰

واقعا این جنایات در مقابل چشمان هفتاد کشور مسلمان و خصوصا ۲۲ کشور عرب و بیش از یک میلیارد مسلمان شرم آور است

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۱:۴۳

کشور های اسلامی در راس آنها عربستان و امارات باید تا حالا وقبل از شروع طوفان الاقصی متوجه میشدند که آمریکا واسراییل به هیچ کشور عرب زبان اسلامی اهمیت نمیدهد و درحال حاظر هم بخاطر پول و نفت آنهاست که در کنارشان ایستاداند البته هیچ نشانی از ایستادگی هم نیست فقط زبانی و رسانه ای (ببنوان مثال در زدن آرامکو آمریکا سامانه دفاع هوایی خود را از عربستان منتقل کرد) وتا وقتی که نفت هست انها امنیت دارند بجای انکه با هم متحد بشن و مثل ناتو یک ارتش دفاعی خاورمیانه ای و آسیایی تشکیل بدن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۱:۴۴

این گوی و این میدان ... بسم الله

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۲:۳۹

اسرائیل نسخش پیچیده شده و تمام

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۰۷

این چنین تفکراتی اینچنین شعار های توخالی این چنین سیاستهای غلط ما باعث شده که الان مردم مظلوم غزه در آتش می سوزند خدا لعنت کند فتنه اندازان را که خودشان توجای گرم نستند ومیگن لنگش کن دشمن ملت مظلوم فلستین همین تفکرات است

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۴:۲۹

کشورهای عربی غیرت داشته باشند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۴:۴۸

جنایت کاران اسرائیلی شیطان پرستان وحشی تا کی می‌خواهند جنایت واشغالگری کنند قانون وحشی های اشغالگرو شیطانپرست چیست این همه سال دارند ظالمانه ظلم می کنند حق وحقوق و سهمیه های خانه زمین خانواده های فلسطین را چرا خوردند وخراب وخسارت ها وغرامت زدند پاسخگو کیست نتانیاهو شیطان وشیطانپرست جنایت کار نجست است شیطانپرستها به اسیران ظالمانه ظلم می کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۴:۵۷

امروز قاعده بازی جنگ و سر نوشت آزاد سازی سرزمینهای فلسطین و قدس شریف را مجاهدان بدون مرز تعین میکنند مجاهدان مقاومت بدون مرز هر چه سریع تر باید حرکت بکنند و مرزهای صهیونیستها را در هم بکوبند و راه را باز بکنند برای دیگر مجاهدان برای یاری رساندن به زنان و کودکان زیر بمب باران جنایتکاران و برای آزاد سازی سر زمینهای اشغالی و امروز برای مجاهدان بدون مرز هیچگونه محدودیت وجود ندارد و مجاهدان مقاومت از هیچ قوانین بین الملی پیروی نمیکنند و فقط به آیات قرآن عمل میکنند که در این باره آیات فراوان در دست مجاهدان مقاومت بدون مرز هست و امروز هم دولتهای منطقه نمیتوانند جلوی حرکت جبعه مقاومت مجاهدان بدون مرز را بگیرند .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۵۱

جنگ جنگ تا پیروزی ...این خواست خداوند است که می‌خواهد کفر ریشه کن بشه انشاالله فقط کافی هستش مسلمانان یک دل ویک صدا به پا خیزند وندای الله اکبر سر دهند تا جهان اراده خدا ودعای اهل بیت علیه السلام که همراه مسلمین هستش را یک بار دیگر تجربه کنند مگه ۸سال جنگ تحمیلی اراده خداوند ودعای اهل بیت علیه السلام به پشتیبانی مسلمین را فراموش کرده اید به پا خیزید وفقط بگوید اشهدان الامام الاقائم بقیة الله وببینید اراده خدا را....لبیک یا صاحب الزمان عج لبیک یا خامنه ای عزیز...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۰۱

وای وای این دوستان که نظر دادند چقدر حرف زدن راحته داستان 80ساله تعریف کردن راحته شما که دارید فقط حرف میزنید یکی از شما حتی جنگ رو ندیدید که هیچ صدای شلیک هم نشنیدید بعد داری راجع به جنگ اظهار نظر میکنید این جنگ هشت روزه و بدبختی مردم غزه حماس و مقاومت هست ای کاش این حملات منجر به نابود کامل اسرائیل میشد که نشد حالا دولت اسرائیل لعنتی داره انتقام میگیره الکی حرف نزنید هر کدام از شما که واقعا مسلمان هستید برید غزه به جنگ

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۴۷

مگه میشه کسی بره ؟ فلسطین محاصره هست کلا

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۴۷

از این دولت کمی به فکر بازنشسته کارگری باشید گناه دارن نابود شدن از فقر وبیچارگی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۵۵

اسرائیل این سگ زنجیری امریکا یک طبل توخالی بیش نیست.رسول خدا فرموده اند هرکس صدای مسلمانی رابشنودوبه یاری ان نشتابد مسلمان نیست اقاقوربونت روم تاکی؟؟حکم جهاد بفرماید.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۴۲

من در عجبم چرا تا حال برادران و خواهران سپاهی و بسیجی وحزب الهی دست رودست گذاشتند و به یاری برادرانشان در غزه لبنان فلسطین نمی روند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۴۰

جامعه عرب وقتی بحث قوم عرب و شورای همکاری پیش می آید. یکدفعه ساز برادری کوک می کنند ولی در جنگ با اسراییل بیطرف اند. چرا ؟ چون به منافع ملی پایبندند و هزینه شان برای برادران فقط در حد حرف است ولی ما چی رفیق شیش اعراب تا نابود شدن خودمان.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۰۰

مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۱۴

آی کسانی که کامنت گذاشتید برید غزه،اینجا لعنت فرستادن فایده نداره،برید از نزدیک با نتانیاهو بجنگید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۱۹

ای رهبر ازاده اماده ایم اماده لطفا حکم جهاد بدین تا با کمک مسلمانان پیرو جوان بریم ب کمک مقاومت اسراییل غاصب نابود کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۱۹

همون‌جوری که می‌فرمایید و تاکید میکنید که آرامش لبنان براتون مهم هست، یه ذره هم بفکر آرامش و اقتصاد این مملکت و مردم فقیر مقیم در ایران باشید،

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۲۲:۱۹

جرات دارید حیدر علیف رو بزنید ! فقط برا اسرائیل و کردستان شیرید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۳ ۱۰:۰۳

زمان عمل کردن هستش ،تمام کشورهای اسلامی یه لیتر نفت نزارن صادر بشه تمام دنیارو مجبور به واکنش کنن تمام صادرات استراتژیک فقط چند روز انجام نشه حتی به کشورهای دوست اروپا محتاج نفت و گاز کشورای اسلامی هستش