• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402072114432
  • خبرنگار : 71567

رئیس سازمان فضایی در مراسم نودانشجویان «شریف» مطرح کرد

دانشجویان از شکست‌ها نترسند/ضرورت تقویت روحیه کار تیمی

دانشجویان از شکست‌ها نترسند/ضرورت تقویت روحیه کار تیمی

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه دانشجویان از شکست‌ها نترسند، گفت: تمرکز و توجه به کار تیمی یکی از ملزومات موفقیت در دانشگاه‌ها است که باید این امر در بین دانشجویان تقویت شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن سالاریه، استاد دانشگاه صنعتی شریف در مراسم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه شریف که امروز در سالن جباری این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه شما دانشجویان وارد یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا شدید، گفت: شما دانشجویان کسانی هستید که بین چند میلیون متقاضی در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی توانستید وارد بهترین دانشگاه صنعتی کشور شوید، اما باید بدانید هنوز در ابتدای مسیر قرار گرفتید و تنها بخش کوچکی از موفقیت را کسب کردید.

وی در ادامه تصریح کرد: برای اینکه موفقیت‌های دانشجویان ورودی این دانشگاه ادامه داشته باشد، باید برخی ویژگی‌ها مثل هدفمند بودن و برنامه داشتن سرلوحه قرار بگیرد. 

این استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شریف تاکید کرد: گاهی با مواردی برخورد می‌کنیم که فارغ‌التحصیلان ما از دانشگاه‌های خوب بیرون می‌آیند، اما اثرگذاری چندانی ندارند که متاسفانه این امر گرفتاری بزرگی است. ریشه این مشکل به توسعه همه جانبه شخصیت فرد برمی‌گردد.

این استاد دانشگاه شریف ادامه داد: من نگران دانشجویانی هستیم که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ چرا که گاها می‌بینیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر اثرگذاری بیشتری دارند و میزان اثرگذاری بین فارغ‌التحصیلان ما کمتر است. بنابراین  نباید یک بعدی باشیم، باید کار تیمی را نیز تقویت کنیم.
سالاریه به بحث مهاجرت‌های بدون بازگشت نخبگان از کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه این امر دردی برای کشور ما است که باید درمان شود.

وی تمرکز را یکی دیگر از ملزومات موفقیت دانست و گفت: باید سال‌ها برای حل یک مساله تمرکز کنیم، چرا که مسائل جدی کشور یک شبه حل نمی‌شود. رسیدن به موفقیت شاید سال‌ها طول بکشد، دانشجویان باید شکست را بپذیریند و صبور باشند.

به گفته این استاد دانشگاه، وقتی کار تیمی تقویت شود، ما می‌توانیم  همدیگر و افکار مخالف را تحمل کنیم. در حالی که متاسفانه در جامعه علمی فردگرایی زیاد است، در حالی که موفقیت در کار تیمی بیشتر اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان فضایی ایران خطاب به نو دانشجویان تاکید کرد: شما باید علاوه بر اینکه برنامه فردی و اجتماعی داشته باشید، معاشرت با دیگران را نیز تقویت کنید، باید جایگاه خودتان را در جامعه بسازید.

به گفته وی، فرار از ایده‌آل‌گرایی یکی دیگر از مواردی است که باید توجه شود، متاسفانه ایده‌آل‌گرایی در بین نخبگان زیاد است، باید نگاه واقع‌بینانه حاکم باشد و قدم‌ها و هدف‌های میانی داشته باشید تا به قله اثرگذاری برسید و آمادگی پذیرش تغییرات را داشته باشید. همیشه باید روحیه علم‌آموزی و خستگی‌ناپذیری و تحمل را داشته باشیم.


آغاز جشن بیش از ۲۰۰۰ هزار نو دانشجوی دانشگاه شریف

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز میزبان بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی جدیدالورد دوره کارشناسی سال ۱۴۰۲ و خانواده‌هایشان بود تا قبل از آغاز رسمی کلاس‌های آموزشی، ورود خود به بهترین دانشگاه کشور را جشن بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha