• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402072114445
  • خبرنگار : 50136

امام جمعه ارومیه:

حمایت از مردم فلسطین بر همگان وظیفه است

حمایت از مردم فلسطین بر همگان وظیفه است

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ غربی گفت: حمایت از مردم فلسطین برهمگان یک وطیفه دینی، شرعی و ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۲۱ مهرماه در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: بر همگان وظیفه است از مظلومیت فلسطینی‌ها حمایت کنند؛ معیار مسلمان بودن حمایت از این مردم مظلوم است لذا باید به ندای آنها لبیک گفت به میدان آمد چرا که خداوند وعده نصرت داده است. 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ۷۰ سال بر مردم فلسطین جنایت کرده است و این جنایات هرگز فراموش شدنی نیست، افزود: حمله رزمندگان فلسطینی به رژیم صهیونیستی هم از نظر نظامی و هم اطلاعاتی برای این رژیم یک شکست محسوب می‌شود در حالی که این رژیم همیشه ادعای اشرافیت بر همه امور داشت و خود را قدرت مطلق می‌دانست. 

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی همواره با صرف هزینه‌های کلان و تلاش بسیار در صدد عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی بود، و سالیان زیادی جنایات ددمنشانه ای بر مردم مظلوم فلسطین روا داشت اما قدرت این رژیم غاصب پوشالی و از بین رفتنی است. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ۲۲ مهر، روز جهانی استاندارد افزود: لازمه رغبت مردم به استفاده از یک محصول و رقابت آن با سایر محصولات، توجه به کیفیت و کمیت قابل قبول و استاندارد آن محصول است لذا هم تولید کنندگان باید محصولات استاندارد و با کیفیت تولید کنند و هم مسئولین استاندارد نیز باید بر محصولات تولیدی نظارت بیشتری داشته باشند. 

وی با اشاره به ۲۶ مهر روز تربیت بدنی نیز اظهار کرد: در دین اسلام همواره به نشاط توصیه شده است و مسئله ورزش و تربیت بدنی اولویت‌دارترین مسئله در دین اسلام است، لذا مسئولین تربیت بدنی، در کنار برگزاری مسابقات ورزشی بر ورزش همگانی نیز توجه بیشتری کنند و فرهنگ سازی شود تا همه مردم هر روز چند دقیقه ورزش کنند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی جانبازان را شهدای زنده و مایه رحمت برای کشور دانست و افزود: ضروری است مسئولان به مشکلات جانبازان توجه و رسیدگی کنند. 

وی بر اهمیت توجه به مطالعه نهج البلاغه تاکید کرد و افزود: این کتاب سراسر درس است و برهمگان لازم است با این کتاب آشنا شده و از خطبه ها و سخنان امیر المومنین درس زندگی بگیرند. 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه دنیا محل گذر است و ماندنی نیست، لازمه سعادت انسان را رعایت تقوا اعلام کرد و گفت: هیچ وقت گناه و فسق و فجور باعث سعادت نمی‌شود لذا انسان نباید آخرت را فراموش کند و در عمل خیر از دیگران سبقت بگیرد. 

به گزارش ایسنا؛ نمازگزاران در محکومیت جنایت رژیم کودک کش اسرائیل و شکرانه پیروزی مبارزان فلسطینی از مقابل مصلی امام خمینی ارومیه به سمت خیابان شهید نوری تا تقاطع خیابان پزشکیان با سردادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل"،" مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر منافق"،" فلسطین، فلسطین حمایتت می‌کنیم" انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha