• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402072114541
  • خبرنگار : 50039

امام جمعه گرگان عنوان کرد:

رفتارهای غیرانسانی صهیونیسم عامل وقوع «طوفان الاقصی»

رفتارهای غیرانسانی صهیونیسم عامل وقوع «طوفان الاقصی»

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان گفت:«طوفان الاقصی» باعث شد تا جبهه مقاومت در منطقه قوت گرفته و فکر عادی‌سازی روابط به فراموشی سپرده شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با بیان اینکه طی روزهای گذشته اتفاقی بسیار مهم به نام «طوفان الاقصی» در منطقه رخ داد که جهان را متوجه خود نمود، اظهار کرد: باید دقت کنیم تا بدانیم که چرا این اتفاق رخ داده و اینکه چرا آمریکا و هم پیمانان آنها می‌خواهند واقعیت قضیه را تغییر بدهند.

وی با اشاره به اینکه «استکبار» مردم فلسطین را ظالم و تروریست نشان می‌دهد و اسرائیلی را که ۸۰ سال از هر طرف در حال قتل، کشتار و ترور است، مظلوم نشان می‌دهد، ادامه داد: امروز این کشورهای مدعی انسان دوستی دزد را مظلوم و دزد زده‌ها را ظالم نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر اینکه بیش از چند دهه گذشته یهودی‌ها، مسیحی‌ها و مسلمان همه یکجا در فلسطین بودند، افزود: ولی با کمک انگلیس و سایر کشورها در آن دوران، دولت «صهیونیستی» تشکیل دادند و از آن زمان نیز فلسطینیان را آواره کردند.

وی با بیان اینکه فلسطینیان از آن زمان به دیگر کشورهای منطقه و حتی اروپا رفتند، خاطرنشان کرد: جنایات فجیع صهیونستی‌ها در اردوگاه «صبرا و شتیلا» در لبنان که آوارگان فلسطینی در آنجا زندگی می‌کردند، هیچ موقع از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی آواره کردن زنان و کودکان و تخریب خانه‌های مردم را کار همیشگی رژیم غاصب صهیونیست دانست و اضافه کرد: آنچه باعث شد جوانان انقلابی و جبهه مقاومت فلسطین اخیراً چنین تصمیمی را بگیرد، اقدامات و کارهای صهیونیست‌ها در «مسجد الاقصی» قبله اول مسلمانان و سومین حرم شریف اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا «مسجد الاقصی» را ویران کند و در آنجا مرقد باب میل خود را بنا کند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها این را اعلام کردند و پس از آن زنان و مردان در این مسجد اعتکاف کردند و اتفاقاتی را که همه از رسانه‌ها دیده‌اند، رخ داد.

امام جمعه گرگان رفتارهای غیرانسانی صهیونیست‌ها را عامل به جوش آمدن خون مسلمانان برشمرد و بیان کرد: ناسزا گویی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، پاره کردن و آتش زدن قرآن کریم، سگ بردن به مسجد الاقصی، کتک زدن زن‌ها و پیرمردها و دیگر جنایت‌ها، همگی از عوامل واکنش و به جوش آمدن خون مسلمانان در اقصی نقاط جهان بوده که باعث به وجود آمدن «طوفان الاقصی» شد.

وی جنایت صهیونیست‌ها را هشتاد ساله عنوان کرد و گفت: پیش‌تر صهیونیست‌ها حمله می‌کردند و فلسطینی‌ها دفاع می‌کردند ولی امروز جوانان فلسطینی در کمال رشادت و در نبود ارتش و نیروهای سازمان یافته، حمله کردند و هیمنه این رژیم و شکوه ارتش و اطلاعات اسرائیل را در هم ریختند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی موشک باران صهیونیست‌ها بر سر مردم و غیرنظامیان اسرائیلی را نشانگر بدبختی این رژیم غاصب دانست و یادآور شد: این جنایت در حالی است که فلسطینیان فقط نظامیان صهیونیستی را هدف حملات خود قرار دادند.

وی سکوت دنیا در مقابل این جنایت‌ها را عجیب عنوان کرد و توضیح داد: چگونه آنها در مقابل یک حادثه‌ای که سال گذشته برای یک دختر در کشور ما افتاد، اینگونه واکنش نشان دادند، ولی امروز در مقابل این رفتار صهیونیست‌ها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و این را بدانند که قطعاً مسلمانان جهان سکوت نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، سیاست عادی‌سازی روابط با اسرائیل را سیاستی کاملاً غلط برشمرد و گفت: این اتفاق سبب می‌شود تا جبهه مقاومت در منطقه قوت گرفته، فکر عادی‌سازی روابط به فراموشی سپرده شود.

به گزارش ایسنا، برادران و خواهران اهل تشیع و تسنن دارالمؤمنین گرگان همزمان با مردم دیگر استان‌های کشور ظهر امروز جمعه ۲۱ مهرماه پس از نماز جمعه از مصلای این شهر تا خیابان شهدا راهپیمایی و جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha