• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072114566
  • خبرنگار : 71592

درخواست دبیرکل اتحادیه عرب از سازمان ملل برای جلوگیری از کوچاندن مردم غزه

درخواست دبیرکل اتحادیه عرب از سازمان ملل برای جلوگیری از کوچاندن مردم غزه

دبیرکل اتحادیه عرب امروز جمعه در پیامی فوری به دبیرکل سازمان ملل، از این سازمان خواست با استفاده از قدرت سیاسی خود، از وقوع جنایت جنگی دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و انتقال ساکنان شمال نوار غزه به جنوب آن ممانعت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری «کتابت»، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این پیام خود به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، این جنایت جدید فراتر از حد معقول است و علاوه بر نقض آشکار و آشکار ماده ۴۹ کنوانسیون چهارم ژنو که قدرت اشغالگر را از انتقال اجباری یا اخراج جمعیت تحت اشغال خود منع می‌کند، ساکنان نوار غزه را متحمل درد و رنج زیادی خواهد کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، کاری که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد یک عملیات نظامی برنامه ریزی شده برای ریشه کن کردن سازمان‌های مسئول حملات علیه آن نیست، بلکه یک اقدام انتقام جویانه وحشیانه با استفاده از نیروی نظامی برای مجازات غیرنظامیان و مردم بی دفاع در نوار غزه است که کورکورانه و بدون هیچ معیاری آنها را هدف قرار می‌دهد.

وی در پایان پیام خود از گوترش و اعضای شورای امنیت خواست، این تلاش جنون آمیز رژیم صهیونیستی را درباره انتقال ساکنان نوار غزه قاطعانه محکوم کنند و برای توقف آن مجدانه تلاش کنند. ابوالغیط تاکید کرد، اجازه دادن به انجام این سیاست دیوانه‌وار برای همیشه مایه شرمساری جامعه بین‌المللی خواهد بود و این وضعیت مستلزم تبعیت از قطب نمای اخلاقی صحیح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۰۱:۰۴

رهبران سازش کار و خیانت پیشه دول عربی دیگه دیره خیلی دیر از خواب بیدار شدید هر چقدر این رژیم سفاک و خونریز بیشتر زنان و کودکان را کشت شماها ولع بیشتری برای سازش و تسلیم پیدا کردید کم کم نوبت ب خوده شماها هم خواهد رسید خیانتکاران بی عمل

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۰۷:۴۸

واقعا اتحادیه عرب خیلی زحمت کشیده

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۰۸:۰۷

این سازمان ملل نیست این سازمان اروپایی و آمریکایی است باید کشورهای آفریقایی و آسیایی در عمل کرد سازمان ملل تجدید نظر کنند و دو قاره خودشان سازمان ملل را در جایی دیگر تأسیس نمایند چون ازاین سازمان ملل اروپایی و آمریکایی آبی برای دو قاره بجوش نمی آید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۳ ۰۱:۲۰

نه بابا راست میگید خیلی جرأت پیدا کردید مواظب باشید اربابتون آمریکا سرتون داد نزنه،ترسوهای بزدل خیانتکار تا حالا کدوم گوری بودید که حالا نطق میکنید، سالهای سال مردم فلسطین زجر و بدبختی در تنهایی و انزوا رو تحمل کردن چقدر حقیر هستید شماها.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۳ ۰۳:۴۶

اتحادیه عرب وسازمان ملل آلت دست امپریالیسم و ناکارآمد در عمل است اگر می‌تواند نیرو اعزام کند و جلو این خون آشامان را بگیرد که حتی به اسیران خود هم رحم نمی‌کند چه خواسته و کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی و مردم غزه سالی که نکوست از بهارش پیداست تازه اعلامیه صادر کرده آیا می‌تواند جلو نتانیاهو گردن کلفت و شرور و زورگو را بگیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۳ ۱۷:۲۶

این اتحادیه خبیث به جای التماس ودرخواست ازسازمان آمریکایی بین الملل میتوانست کشورهای عرب رابه مقابله باغده سرطانی به جنگ ببردودمارازروزوروزگاراسرائیل درآرد.