• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072214794
  • خبرنگار : 50107

یک پزشک عمومی مطرح کرد

راه‌های کاهش علائم آلرژی در پاییز

راه‌های کاهش علائم آلرژی در پاییز

ایسنا/خراسان رضوی یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کاهش آلرژی شست‌وشوی روزانه بینی دو بار در روز است، گفت: دوش گرفتن پس از رسیدن به خانه و پهن‌کردن لباس‌ها در داخل خانه نیز به کاهش علائم آلرژی کمک می‌کند.

مریم دلشاد طهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص راه‌های کاهش آلرژی پاییز اظهار کرد: پاییز برای بسیاری از مردم آلرژی‌های بسیار شدیدی را به همراه می‌آورد. مطالعات اخیر نشان دادند مصرف پروبیوتیک‌ها نقش بسیار زیادی در پیشگیری و کاهش علائم آلرژی دارد.

وی افزود: پروبیوتیک‌ها با کاهش فاکتورهای التهابی مانند اینترلوکین‌ها، تی‌ان‌اف آلفا و ائوزینوفیل‌ها می‌توانند التهاب را کاهش دهند و علائم آلرژی را کم کنند. آلرژی بسیار کلافه‌کننده است و باعث می‌شود خواب و زندگی افراد مختل ‎شود و کسل و کلافه باشند. علاوه بر مصرف پروبیوتیک‌ها برای کاهش علائم آلرژی باید پری‌بیوتیک یا فیبر و سبزیجات نیز مصرف شود؛ زیرا غذای پروبیوتیک‌ها هستند.

دلشاد طهرانی بیان کرد: یکی از راه‌های کاهش آلرژی شست‌وشوی روزانه بینی دو بار در روز با سرم شست‌وشو یا نمک‌های مخصوص شست‌وشوی بینی است که در داروخانه‌ها وجود دارد. استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها در کاهش علائم آلرژی موثر بوده اما بیشتر آن‌ها خواب‌آور هستند و این خواب‌آور بودن موجب می‌شود که به حالت کسل و کلافه بودن فرد اضافه شود.

این پزشک عمومی عنوان کرد: اگر آلرژی دارید وقتی از بیرون می‌آیید، لباس‌های خود را یک گوشه بگذارید و حتما دوش بگیرید. اگر قبلا لباس‌ها را روی تراس، پشت بام یا ایوان پهن می‌کردید بهتر است در فصل‌هایی که آلرژی دارید لباس‌ها را داخل خانه خشک کنید تا آلرژن‌ها روی لباس ننشینند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در شهرهای ساحلی مانند شمال و جنوب ایران زندگی می‌کنید و آلرژی دارید، کپک‌ها ممکن است یکی از علل اصلی آلرژی باشند، بنابراین تلاش کنید محیط زندگی خود را کپک‌زدایی نمایید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha