• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402072214836
  • خبرنگار : 50233

کشف ۷ لاشه از شکارچیان استان سمنان در روزهای آخر هفته/ کشف ۳ قوچ از خورجین موتورسوار

کشف ۷ لاشه از شکارچیان استان سمنان در روزهای آخر هفته/ کشف ۳ قوچ از خورجین موتورسوار

ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از کشف هفت لاشه شکار از سه گروه شکارچیان غیرمجاز در این استان در روزهای آخر هفته اخیر خبر داد.

بهرامعلی ظاهری ۲۲مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اطلاعات رسیده از منابع موثق مبنی بر  شکار غیرمجاز در منطقه شکارگاهی عباس آباد میامی توسط یکی از شکارچیان سابقه‌دار بومی و انتقال لاشه حیوان شکار شده به محل مخفیگاه خود در شهرستان شاهرود، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میامی پس از بررسی و اطمینان از صحت و سقم موضوع و شناسایی مخفیگاه متخلف با اخذ حکم نیابت بازرسی از دادستان‌های شهرستان شاهرود و میامی با همکاری عوامل اطلاعات شهرستان شاهرود وارد مخفیگاه این شکارچی شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با تقدیر از همکاری مسوولان قضایی با محیط زیست استان افزود: همراهی های خوبی بین مسوولان در برخورد با تخلفات زیست محیطی وجود دارد.

کشف یک راس آهو و یک قطعه کبک در میامی

 وی از کشف دو لاشه آهو و کبک از این شکارچی خبر داد و افزود: در این بازرسی مقادیری از لاشه حیوان شکار شده از نوع آهو وحشی و یک قطعه کبک وحشی به همراه یک قبضه سلاح شکاری دولول ساچمه‌زنی و تعداد ۸۰ عدد فشنگ کالیبر ۱۲ سلاح مربوطه کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان  از تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط خبر داد و تصریح کرد: این شکارچی غیرمجاز تحت الحفظ به محل کلانتری شهرستان میامی منتقل گردیده و به‌دستور دادستان این شهرستان بازداشت گردید.

کشف ۷ لاشه از شکارچیان استان سمنان در روزهای آخر هفته/ کشف ۳ قوچ از خورجین موتورسوار

کشف سه راس گوسفند وحشی از خورجین موتورسوار

ظاهری همچنین از شناسایی و دستگیری متخلفین شکار و صید در پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: مأمورین اجرایی پناهگاه حیات وحش خوش‌ییلاق پس از وصول گزارشی مبنی بر حضور یک گروه شکارچی غیرمجاز در پناهگاه، بلافاصله به اتفاق سرپرست اداره شاهرود عازم منطقه شده و همکاران در قالب دو گروه اقدام به کمین در نقاط خروجی پناهگاه کردند.

وی با بیان اینکه همکاران چهار نفر از شکارچیان حدود ساعت ۱۰شب با دو موتورسیکلت و در حالی که سرنشینان هردو موتور سلاح در دست داشتند مشاهده می‌کنند افزود: راکبان با نزدیک شدن به مأمورین با بی‌توجهی به علائم هشداری و فرمان ایست مأمورین اقدام به فرار می‌کنند که در این لحظه یکی از موتورسیکلت‌ها با از دست دادن کنترل موتورسیکلت واژگون و یکی از متخلفین دستگیر و فرد مسلح متواری و حین فرار اقدام به تیراندازی به سمت مأمورین می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: از داخل خورجین موتور، لاشه تازه شکار شده سه راس گوسفند وحشی شامل یک راس قوچ و دو رأس میش به علاوه ٢٩ تیر فشنگ گلوله کشف و ضبط می‌شود.

وی از تحویل فرد دستگیر شده به مراجع قضایی خبر داد و گفت: در این رابطه سه فرد متواری شده، کاملا شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند وبا توجه به تمرد و تیراندازی به سوی ضابطین دادگستری و قلع و قمع حیات وحش، این پرونده به صورت ویژه در دست پیگیری‌ست.

کشف لاشه دو قوچ در پرور مهدیشهر

وی همچنین از شناسایی و دستگیری یک شکارچی غیرمجاز و کشف یک قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده پرور مهدیشهر خبر داد و اظهار کرد: دستگیری این شکارچی نیز منجر به کشف لاشه دو راس قوچ وحشی می‌شود.

وی اضافه کرد: مأمورین اجرایی منطقه حفاظت شده پرور و پارک ملی صیدوا در گشت مشترک در ارتفاعات منطقه، متوجه حضور و شکار غیرمجاز تعدادی متخلف شده و با تلاش فراوان موجبات دستگیری آنها را فراهم می‌کنند.

مدیرکل محیط‌زیست استان با بیان اینکه از این متخلفین، لاشه یک رأس قوچ وحشی کشف می‌شود خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل یکی از این متخلفین دستگیر شده نیز لاشه یک رأس قوچ وحشی و بیش از ۱۵۰ تیر فشنگ و یک قبضه سلاح کشف و توقیف شد.
کشف ۷ لاشه از شکارچیان استان سمنان در روزهای آخر هفته/ کشف ۳ قوچ از خورجین موتورسوار

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha