• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402072214884
  • خبرنگار : 71660

دولت فرانسه هشدار مربوط به «تروریسم» را در بالاترین سطح قرار داد

دولت فرانسه هشدار مربوط به «تروریسم» را در بالاترین سطح قرار داد

در پی حمله یک مهاجم با چاقو به دبیرستانی در شهر «آراس»، واقع در شمال فرانسه که یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت، دولت این کشور «هشدار مربوط به تروریسم» را در بالاترین سطح ممکن قرار داد.

به گزارش ایسنا، این قانون و هشدار جدید توسط «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه اعلام شد و او این اقدام را پس از دیدار با« امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور انجام داد. همچنین به شهروندان فرانسه گفته شده است که «هوشیار و مطلع» بمانند و اگر به وضعیت مشکوکی برخورد کردند با پلیس تماس بگیرند.

راشا تودی گزارش می‌دهد که روز جمعه، یک مرد در دبیرستانی در شهر «آراس» با ضربات چاقو یک معلم را کشت و دو نفر از کارمندان این دبیرستان به شدت زخمی شدند. به گفته برخی منابع خبری، اصالت فرد حمله‌کننده با چاقو به این دبیرستان، «چچنی» بوده و نامش به دلیل «افراط‌گرایی» در فهرست افراد تحت نظر پلس فرانسه بوده است.

پس از وقوع این حادثه ماکرون از این دبیرستان بازدید کرد و ضمن آنکه «وحشی‌گری تروریسم» را محکوم کرد، از دولت فرانسه نیز خواست تا متحد بمانند و در برابر ترور تسلیم نشوند و اجازه ندهند چیزی آن‌ها را از هم جدا کند.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین با اشاره به معلم کشته شده افزود: این معلمی که کشته شد جان بسیاری را نجات داد و از دیگران محافظت کرد.

«ژرالد دارمنن» وزیر کشور فرانسه در حساب کاربری خود در صفحه ایکس (توییتر سابق) با تایید این خبر، نوشت که این حمله در دبیرستان «گامبتا» در شهر آراس در استان پادوکاله فرانسه رخ داده است. به گفته وزیر کشور فرانسه، فرد مهاجم توسط پلیس دستگیر شده است.

این حادثه درست در روزی رخ داد که حامیان حماس آن را «روز جهاد» اعلام کردند. پس از آنکه رهبر پیشین حماس «روز جهاد» را در حمایت از فلسطینی‌ها اعلام کرد، دولت‌های غربی هشدار مربوط به «حملات تروریستی» را صادر کردند.

خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین اشغالی در بیانیه‌ای عنوان کرد: خطاب به تمام کسانی که جهاد را آموزش می‌دهند و کسانی که آن را فرامی‌گیرند؛ زمان آن فرا رسیده تا وارد عمل شوید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha