• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072214991
  • خبرنگار : 71588

هشدار مصر به رژیم صهیونیستی نسبت به تخلیه اجباری نوار غزه

هشدار مصر به رژیم صهیونیستی نسبت به تخلیه اجباری نوار غزه

وزارت خارجه مصر نسبت به درخواست ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه برای ترک منازلشان طی ۲۴ ساعت و رفتن به سمت جنوب هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این درخواست رژیم صهیونیستی با قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه منافات دارد و زندگی بیش از یک میلیون شهروند فلسطینی و اعضای خانواده‌های آنها را در معرض خطر و بدون سرپناه ماندن در مقابله با شرایط انسانی و امنیتی خطرناک قرار می‌دهد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه از دولت رژیم صهیونیستی خواست از این اقدام تنش‌آمیز امتناع کند که پیامدهای خطرناکی بر اوضاع انسانی نوار غزه خواهد گذاشت.

وزارت خارجه مصر همچنین اعلام کرد، قاهره از شورای امنیت می‌خواهد مسئولیت خود را درخصوص توقف این اقدام برعهده بگیرد. مصر همچنین از سازمان ملل و طرف‌های بین‌المللی می‌خواهد در این خصوص وارد عمل شوند.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً از فلسطینی‌های ساکن در شمال نوار غزه خواست تا خانه‌های خود را ترک کرده و به جنوب این باریکه بروند.
ارتش رژیم صهیونیستی با هدف توجیه حملات خود به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در نوار غزه مدعی شد که اعضای گردان‌های عزالدین القسام در تونل‌ها و زیر منازل غزه و همچنین در ساختمان‌هایی که غیرنظامیان در آن زندگی می‌کردند، مخفی شده‌اند.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به حدود ۱۹۰۰ شهید و ۷۶۹۶ مجروح رسیده است.

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha