• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072215005
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد:

استانداردسازی حدود ۱۷۰۰ کلاس درس تا پایان دولت سیزدهم در لرستان

استانداردسازی حدود ۱۷۰۰ کلاس درس تا پایان دولت سیزدهم در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: استانداردسازی حدود ۱۷۰۰ کلاس درس در دو سال باقی مانده دولت سیزدهم با اعتبارات دریافتی انجام خواهد شد.

یونس بهاروند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمام پرسنل نوسازی مدارس شبانه روز کار می‌کنند تا در تمام مناطق چه صعب‌العبور و چه شهری مدارس را برای تعلیم و تربیت فرزندانمان آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح ۲۰۲۰ و محرومیت‌زدایی، ۶۷ منطقه در لرستان مناطق محروم هستند، بیان کرد: این مناطق از لحاظ هوشی و استعداد از سطح برخوردار بوده و خیلی از مسئولان استان و کشور از همین محلات آمده‌ و در حال فعالیت هستند.

بهاروند با بیان اینکه متأسفانه در سنوات قبل به مناطق جنوبی شهر خرم‌آباد توجهی نشده بود، یعنی مدرسه ساخته شده ولی سیستم گرمایشی استاندارد نداشت، گفت: در حال حاضر تمام مدارس در شهر خرم‌آباد تماماً استانداردسازی شده و سیستم گرمایشی دارند ولی گاهاَ برخی مدارس علی‌رغم اینکه نوساز بودند اما سیستم گرمایشی استاندارد نداشتند که همه آن‌ها را طبق دستورالعمل استانداردسازی کردیم.

وی با اشاره به این‌که طرح استانداردسازی مدارس از سال ۱۳۹۲ در کشور شروع شد و مرکز اعتباراتی را از وزارت نفت برای این امر دریافت کرد، ادامه داد: استانداردسازی شامل بخاری‌های نفتی چکه‌ای غیراستاندارد بوده و این درحالی است که حتی بخاری‌های گازی که الان در خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم نیز برای مدارس غیراستاندارد هستند.

بهاروند بیان کرد:  بخاری‌های هرمتیک استاندارد مدارس‌ بوده به طوری‌که میزان هوایی که از محیط می‌گیرند را از بیرون گرفته و از اکسیژن کلاس استفاده نمی‌کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان یادآور شد: ۸۸۱۸ کلاس درس در استان استانداردسازی نشده که بخاری آنها گازی یا نفتی چکه‌ای بودند که از سال ۹۲ کار استانداردسازی آن‌ها را شروع کردیم.

این مسئول تصریح کرد: حدود ۲۰۳۷ کلاس در این سال‌ها تعمیر اساسی شده و توانستیم دوباره آن‌ها را به چرخه تدریس برگردانیم و اینها شامل مدارسی بود که سیستم شوفاژ آن‌ها از کار افتاده بود.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ حدود ۶۵۴۲ کلاس درس را در لرستان استاندارد کرده و تحویل دانش‌آموزان دادیم.

بهاروند گفت: حدود ۱۷۰۰ کلاس درس که بیشتر مدارس گازسوز هستند در دو سال باقی مانده دولت سیزدهم برنامه ریزی شده تا با اعتبارات دریافتی آن‌ها را نیز استاندارد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha