• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072215032
  • خبرنگار : 71588

هشدار قطر نسبت به خطرات کوچاندن اجباری فلسطینیان از غزه

هشدار قطر نسبت به خطرات کوچاندن اجباری فلسطینیان از غزه

وزیر خارجه قطر در جریان گفت‌وگوی تلفنی با همتایان سعودی، عمانی و ترکیه‌ای خود، نسبت به خطرات تلاش‌های صیونیست‌ها برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از غزه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه این کشور با هاکان فیدان، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود و بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی، همتایان ترکیه‌ای، سعودی و عمانی به صورت جداگانه تماس تلفنی برقرار کرد و طی این گفت‌وگوهای تلفنی اوضاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و راه‌های کاهش تنش مورد برسی قرار گرفت.

طبق گزارش سایت النشره، در بیانیه مذکور آمده است، وزیر خارجه قطر طی این تماس‌های تلفنی ضمن محکوم کردن تمامی اشکال هدف قرار دادن غیرنظامیان اعلام کرد، کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و در پیش گرفتن سیاست مجازات جمعی تحت هر بهانه‌ای امری غیرقابل قبول است.

وزیر خارجه قطر ضمن هشدار نسبت به خطر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین از نوار غزه، بر لزوم گشایش گذرگاه‌های انسانی برای تضمین ارائه کمک‌ها به فلسطینیان به ویژه در سایه وخامت اوضاع تاکید کرد.

وی در ادامه بر عادلانه بودن مسأله فلسطین و حقوق مشروع  فلسطینیان و حق آنها در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً از فلسطینی‌های ساکن در شمال نوار غزه خواست تا خانه‌های خود را ترک کرده و به جنوب این باریکه بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف توجیه حملات خود به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در نوار غزه مدعی شد که اعضای گردان‌های عزالدین القسام در تونل‌ها و زیر منازل غزه و همچنین در ساختمان‌هایی که غیرنظامیان در آن زندگی می‌کردند، مخفی شده‌اند.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به حدود ۱۹۰۰ شهید و ۷۶۹۶ مجروح رسیده است.

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha