• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072215044
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل هواشناسی استان:

بارش‌های لرستان همراه با "ال‌نینو" خواهد بود/ لایروبی رودخانه‌ها انجام شود

بارش‌های لرستان همراه با "ال‌نینو" خواهد بود/  لایروبی رودخانه‌ها انجام شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه بارش‌های امسال استان همراه با پدیده "ال‌نینو" خواهد بود، گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی کشور، پاییز و زمستان امسال میزان بارش‌ها در استان بیش از حدنرمال است.

بهروز مرادپور امروز ۲۲ مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران لرستان که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: بارش‌های پاییزی امسال در استان بالاتر از حد نرمال پیش‌بینی شده است و این بارش‌ها همراه با پدیده "ال‌نینو" خواهد بود البته به این معنی نیست که موجب ترس هم‌استانی‌ها شود و این پدیده در نواحی استوایی و اقیانوسی رخ می‌دهد اما بروز آن در کشور و به ویژه لرستان تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه گرم شدن دوره‌ای دمای آب منجر به بروز "ال‌نینو" می‌شود، افزود: در فصولی از سال بارش‌هایی بیش از حد نرمال  داریم.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: هنگامی که دمای هوا چند درجه سردتر می‌شود و از حد نرمال می‌گذرد شاهد خشکسالی در کشور و پدیده "لانینو" خواهیم بود.

مرادپور بیان کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی کشور، پاییز و زمستان امسال میزان بارش‌ها در لرستان بیش از حدنرمال است به طوری که این بارش‌ها از نیمه دوم آبان تا نیمه اول آذرماه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از حد طبیعی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال بارش‌ها با سال‌های قبل متفاوت و بیش از حدنرمال خواهد بود، خاطرنشان کرد: از نیمه دوم آذرماه تا بهمن‌ماه بین ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر افزایش بارندگی خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: در سیل مخرب ۱۳۹۸، نقاط بحران‌زای استان که در آنها آبگرفتگی وجود داشت و یا سبب طغیان رودخانه‌ها می‌شوند مشخص شدند.

مرادپور بر لایروبی رودخانه‌های استان تاکید کرد و گفت: دشت سیلاخور، قسمت‌هایی از دورود، جنوب خرم‌آباد، پلدختر و نواحی همجوار با مسیل‌ها و رودخانه‌ها، قسمت‌هایی از سلسله نقاط بحران‌زا هستند.

وی در ادامه بیان کرد: امسال بارش برف در لرستان نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha