• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072215095
  • خبرنگار : 30147

اختتامیه نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در تربت‌حیدریه برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در تربت‌حیدریه برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی اختتامیه نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی با حضور جمعی از هنرمندان سراسر کشور در تربت‌حیدریه برگزار شد.

دبیر نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی، که در محل سالن همایش‌های دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد، به ایسنا گفت: این جشنواره از ۱۹ تا ۲۱ مهرماه و به میزبانی تربت‌حیدریه برگزار شد.

حکیمه خاکسار اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در قالب چهار گروه جوان و نوجوان، هشت گروه رقابت آزاد و ۶ گروه ویژه مادران بالای ۶۰ سال برگزار شد که از ۹ استان کشور شامل استان‌های سه‌گانه خراسان، سیستان‌ و بلوچستان، کرمان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و همدان حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه چون برگزاری جشنواره ملی لالایی خوانی نخستین تجربه ما بود، لذا داوران همه شرکت‌کنندگان را برنده تشخیص دادند، اظهار کرد: در این مراسم از سرکار خانم «سارا فهیمی» با ۸ سال سن به عنوان جوان‌ترین شرکت کننده و سرکار خانم «کنیز هریوندی» با ۹۷ سال سن به عنوان خاتون جشنواره (مسن‌ترین) به صورت ویژه تقدیر شد.

                                                                   

اختتامیه نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در تربت‌حیدریه برگزار شد

دبیر نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی، احیای لالایی‌های مادرانه محلی، ترویج آیین و سنن بومی، اقوام و حفظ میراث معنوی، پرداختن به روابط عاطفی مادران و فرزندان و نیز توجه به موضوعاتی چون فرزندآوری و جوانی جمعیت، ایجاد فضای فرهنگی و اجتماعی مناسب برای مادران و... را از اهداف برپایی جشنواره دانست.

وی از  تربت‌حیدریه به عنوان پایتخت گویش‌های عاشقانه ادبی و ظرفیت‌های گوناگون و متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی این منطقه نام برد و افزود: چهار داور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قضاوت این رقابت‌ها را بر عهده داشتند.

خاکسار با اشاره به اینکه لالایی در فرهنگ مردم ایران به خصوص در میان مادران از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: هر چند در فرهنگ‌های مختلف لالایی به گونه‌های متفاوتی اجرا می‌شود،‌ اما عشق به فرزند وجه مشترک تمامی آن‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha