• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402072215099
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد

افزایش ۱۶۳ هزار نفر در خراسان شمالی به طرح کالابرگ

افزایش ۱۶۳ هزار نفر در خراسان شمالی به طرح کالابرگ

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از افزوده شدن بیش از ۱۶۳ هزار نفر به طرح تشویقی کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

مهدی اسلام خواه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور و ابلاغ آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد دهک های شش و هفت نیز مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان مضاعف شوند که این دستور در خراسان شمالی شامل ۱۶۳ هزار و ۲۹۱ نفر می شود.

وی با بیان اینکه تمام خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم مشمول افزایش یارانه شده اند، تصریح کرد: این افراد در استان شامل ۵۱ هزار و ۴۴۴ خانواده می شود که ۱۷ درصد از کل یارانه بگیران استان را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: کل یارانه بگیران استان حدود ۹۱۸ هزار نفر هستند که ۹۹ درصد جمعیت را تشکیل داده و شامل ۳۰۲ هزار و ۲۹۹ خانواده می شود.

اسلام خواه گفت: با افزوده شدن دهک های ششم و هفتم به طرح تشویقی کالابرگ الکترونیکی، تعداد کل افراد دهک یک تا هفت که شامل این طرح می شوند به بیش از ۷۷۳ هزار نفر افزایش یافت.

وی اظهار کرد: در طرح کالابرگ، افرادی که ۲۰۰ هزار تومان یارانه نقدی خود را هزینه ۱۱ قلم کالای اعلام شده کنند، مشمول یارانه مضاعف ۱۲۰ هزار تومانی خواهند بود. در این طرح یارانه تمام خانوار دهک‌های ششم و هفتم همانند دهک‌های اول تا پنجم حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

اسلام خواه گفت: استفاده از این طرح کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود برای خرید کالابرگ است که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن ها فراهم می‌شود.

به گفته وی، خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» را از نشانی http://shoma.sfara.ir نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha