• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402072215109
  • خبرنگار : 71342

استقبال تماشاگران جشنواره بغداد از «مکبث» ایران

استقبال تماشاگران جشنواره بغداد از «مکبث» ایران

نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی که تنها نماینده ایران در جشنواره تئاتر بغداد است، با استقبال تماشاگران این جشنواره رو به رو شد.

به گزارش ایسنا، این نمایش که پیش از این در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است، شامگاه گذشته، جمعه 21 مهر ماه در سومین روز از جشنواره تئاتر بغداد در سالن مسرح‌الوطنی با ظرفیت ۱۱۰۰ هزار و صد تماشاگر اجرا شد.

ابراهیم پشت‌کوهی با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران از اجرای این نمایش درباره تفاوت‌های احتمالی این اجرا با اجرایی که در ایران روی صحنه رفته است، به ایسنا گفت: از نظر اجرایی هیچ تفاوتی نداشتیم و تنها تفاوت در ترکیب برخی از اعضای گروه است که مشکل سربازی داشتند و نمی‌توانستند در این اجرا همراه ما باشند.

به گفته او، چهارمین دوره جشنواره تئاتر بغداد با آثاری از کشورهای بلژیک، آلمان،ایتالیا، برزیل، مراکش، عراق، الجزایر، فرانسه، تونس، عمان، مصر، ترکیه، اردن در حال برگزاری است و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

نمایش «مکبث زار» اثری تلفیقی از آیین زار و نمایشنامه «مکبث» شکسپیر است که در اجرای آن به نمایش‌های کابوکی، کاتاکالی و کمدیا دلارته ارجاع داده می‌شود.

این نمایش فروردین و اردیبهشت امسال در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفت که مورد استقبال تماشاگران و مننقدان قرار گرفت.

گروه اجرایی نمایش «مکبث زار» عبارتند از:بازیگران: شهروز دل افکار، گاتا عابدی، یاشار نادری، شبیر پرستار، سعید برجعلی، فهیمه موسوی، سحر عبدالملکی، متین مکاری، علی دولت یار، صابر رضایی، طراح صحنه، نور و لباس: ابراهیم پشت کوهی، طراح و ساخت تاج و آکسسوار : فرناز یحیی‌پور، طراح گریم: شقایق برهمتی، طراح پوستر و بروشور: محمد حسن آزادگان، آهنگساز: بهرنگ عباسپور. نوازندگان: پویا شمالی ، احسان یوسف نسب ، بهرنگ عباسپور، دستیارکارگردان: شکوفه آزادگان، عکاس: پیمان گرزم و کیانوش سلطانی، مدیر روابط عمومی: پیمان طالبیان و محمد دانشور.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha