• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072215111
  • منبع : نمایندگی همدان

قائم مقام ستاد اقامه نماز:

۹۰ درصد دانش‌آموزان کاهل نماز، فلسفه نماز را نمی‌دانند

۹۰ درصد دانش‌آموزان کاهل نماز، فلسفه نماز را نمی‌دانند

ایسنا/همدان قائم‌مقام ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه اصیل‌ترین میدان عمل در اقامه نماز دستگاه تعلیم و تربیت است، اعلام کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته از دانش‌آموزان کاهل نماز، ۹۰ درصد از این افراد پاسخ دادند که «ما فلسفه نماز را نمی‌دانیم» بنابراین باید در این زمینه طرح و برنامه داشته و با مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در ارتباط باشیم.

سیداحمد زرهانی شنبه ۲۲ مهرماه در دومین جلسه شورای ستاد اقامه نماز استان همدان، با اشاره به اینکه همدان از استان‌های موفق در ستاد اقامه نماز است، اظهار کرد: مسئولان این استان پای کار ستاد اقامه نماز ایستاده‌اند و در تمام صحنه‌های این ستاد حضور فعال دارند و از اقامه نماز در سطح این استان حمایت می‌کنند بنابراین اگر نقد و نظری داده می‌شود ناظر بر ضعف و کاستی نیست بلکه به دنبال این هستیم که استان در شرایط عالی در جهت پیشبرد اهداف این ستاد باشد.

وی افزود: این ستاد از همان بدو تأسیس در سال ۱۳۶۹ به دنبال تحقق اقامه نماز در مدارس بود و گام‌هایی در این راستا برداشته شد که همه با هدایت و نظارت مستقیم مقام معظم رهبری است به طوریکه ایشان ۲۹ پیام در این زمینه دارند که یک دایره‌المعارف برای نظام اجرایی و اداری کشور است و اگر به آن عمل می‌کردیم امروز وضع اقامه نماز در کشور بهتر بود.

زرهانی با اشاره به اینکه اصیل‌ترین میدان عمل در اقامه نماز دستگاه تعلیم و تربیت است، تأکید کرد: اقامه نماز دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان و دبیرستان در سطح آموزشی و دانش‌افزایی باید مورد بازنگری اساسی قرار گیرد چراکه آموزش آموزه‌های نماز به ویژه در مقطع پیش‌دبستانی بسیار مهم است به طوریکه هفت سال اول و دوم در زندگی فرزندانمان دوران مهمی است و می‌توانیم این آموزه‌ها را خوب اجرا کنیم و به آنها تعلیم دهیم.

وی تصریح کرد: در برنامه بلندمدت توجه به اقامه نماز در آموزش و پروش هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم از لحاظ سخت‌افزاری بسیار مهم است به طوریکه باید بررسی شود معلمان چگونه می‌اندیشند و در دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرچشمه رویکرد آموزش فلسفه نماز به چه شکل است؟ خانواد ما چگونه می‌اندیشند؟ نیم‌رخ فرهنگی پدران و مادران چگونه است؟ در مدارس انجمن اولیاء و مربیان چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند و پیوند مدرسه و خانه به مسجد در چه وضعیتی قرار دارد؟

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: برپایی نماز در ادارات، بازار و کارخانه‌ها بسیار مهم است، با توجه به اینکه دشمن از همه امکانات برای محو اندیشه‌های دینی بهره می‌برد بنابراین ما هم باید به طور متقابل طرح و برنامه داشته باشیم؛ یکی از اقدامات انجام شده در این استان، ورود ۱۲۵ عالم دینی از ابتدای مهرماه به مدارس بود بنابراین زمانی‌که دشمن برای تخریب فکر نسل نو تلاش می‌کند، باید امکان مواجهه عالم دینی با نوجوان را در محیط تعلیم و تربیت فراهم کنیم تا این رویارویی شبهه‌هایی که دشمن در حوزه‌های نماز در جامعه ایجاد می‌کند را از بین ببرد.

وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته از دانش‌آموزان کاهل نماز بیان کرد: ۹۰ درصد از این افراد پاسخ دادند که «ما فلسفه نماز را نمی‌دانیم» بنابراین باید در این زمینه طرح و برنامه داشته و با مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در ارتباط باشیم البته به همت استاد قرائتی ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه نماز تألیف و هفت دوره آموزشی برای خانواده‌ها و مربیان طراحی شده‌ است که این ستاد آمادگی دارد هر کجا اساتید، معلمان و والدین نیاز به آموزش دارند، این دوره‌ها را در اختیار آنها قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha