• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072215119
  • خبرنگار : 50177

استاندار:

آمادگی جهت خطر احتمالی ناشی از بارش‌ها/ مستقر شدن تمامی امکانات در بخش‌های بحران‌زای لرستان

آمادگی جهت خطر احتمالی ناشی از بارش‌ها/ مستقر شدن تمامی امکانات در بخش‌های بحران‌زای لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه احتمال بارش نزولات آسمانی در حد بالاتر از نرمال بسیار زیاد است، گفت: آمادگی لازم در برابر هرگونه خطر احتمالی ناشی از بارش‌ها را در استان داریم.

فرهاد زیویار امروز ۲۲ مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس گزارش هواشناسی، احتمال بارش نزولات آسمانی از نیمه دوم پاییز  امسال در حد بالاتر از نرمال بسیار زیاد است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید آمادگی لازم در مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

وی بر ایجاد بستر لازم جهت خسارت احتمالی ناشی از بارندگی‌ها در لرستان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها با هم‌افزایی و همدلی، آمادگی کامل مقابله با بحران‌های احتمالی را داشته باشند.

زیویار بر مستقر شدن تمامی امکانات در بخش‌های بحران‌زای استان تاکید کرد و ادامه داد: در بحث پیشگیری از وقوع حادثه، رسانه‌ها به خوبی به وظیفه خود عمل کردند به گونه‌ای که در جریان سیل سال ۹۸، کمترین تلفات جانی را داشتیم.

استاندار بیان کرد: چنانچه تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردم برای مقابله با بحران در کنار هم قرار بگیرند، میزان اثرگذاری کارها به صورت تصاعدی  چند برابر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  علاوه بر وقوع سیل، آبگرفتگی معابر و طغیان را نیز در فصل سرد شاهد خواهیم بود و با اقداماتی که هم‌اکنون انجام می‌دهیم آمادگی لازم را خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با مهار به موقع بحران از بارش‌ها و رحمت الهی بهره ببریم.

زیویار در ادامه با اشاره به ۱۷۱ میلیارد تومان اعتبار سهم لرستان در جبران خسارات سیل ۹۸ به بخش کشاورزی، گفت: در این خصوص کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دستگاه‌های مربوطه از جمله شورای هماهنگی امور بانک‌ها تشکیل و تمهیدات لازم برای برآورد خسارات اولویت بندی و چگونگی پرداخت آنها انجام خواهد شد.

وی بر تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان و پشتیبان نظیر شرکت گاز، آبفا و توزیع برق با سایر ادارات تأکید کرد و افزود: زین پس هیچ‌یک از دستگاه‌های خدمات‌رسان انرژی و آب و برق نباید اقدام به قطع کردن آب، برق یا گاز سایردستگاه‌ها کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha