• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402072215145
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل بازرسی استان سمنان اعلام کرد:

معرفی ۶۰ کارمند و مدیر متخلف به مراجع قضایی/ کشف ۳۷۲ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سمنان

معرفی ۶۰ کارمند و مدیر متخلف به مراجع قضایی/ کشف ۳۷۲ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل بازرسی استان سمنان از معرفی ۶۰ کارمند و مدیر متخلف به مراجع قضایی طی یک سال اخیر در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشید زاده ۲۲ مهرماه در نشست خبری با رسانه‌ها از این سازمان به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی نام برد و اظهار کرد: این سازمان امسال یکی از مهمترین راهبردهای خود را اصلاح نظام برنامه‌ریزی‌ها قرار داده و از همین رو از جزیی‌نگری به کلان‌نگری تغییر رویکرد داده است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان با اشاره به شناسایی ۲۱۰ گلوگاه فساد از سوی سازمان بازرسی در سطح کشور افزود: سازمان در همین ارتباط یک گزارش جامع به رئیس‌جمهوری ارائه داده و رئیس‌جمهوری نیز به منظور انسداد روزنه‌های فساد دستوراتی در این ارتباط به اعضای کابینه داده است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی در سطح کشور از یک نظام یکپارچه برخوردار است افزود: سازمان بازرسی امسال ۲۲ برنامه کلان را بازرسی استان ابلاغ و اجرایی شدن این برنامه‌ها از سوی بازرسی کل استان در حال پیگیری است.

حاکمیت قانون و ارتقا سلامت اداری

حجت‌الاسلام رشید زاده کمک حل مشکلات دولت و مردم را یکی از مهمترین رویکردهای سازمان بازرسی ارزیابی و تصریح کرد: قانون‌گذار در اصل ۱۷۴ قانون اساسی دو رسالت و وظیفه مهم نظارت بر حسن اجرا و اجرای صحیح قوانین را به سازمان واگذار کرده و سازمان بازرسی نیز در راستای تامین حقوق دولت و مردم و کمک به گسترش عدالت به نظارت و بازرسی مستمر، هدفمند و به‌هنگام از دستگاه‌های اجرایی می‌پردازد.

وی از حاکمیت قانون و ارتقا سلامت اداری به عنوان دو هدف کلان این سازمان مهم نظارتی نام برد و گفت: سازمان می‌کوشد از طریق نظارت‌ها و بازرسی‌ها، عملکرد کارکنان دولت را از حیث انطباق با قانون و از منظر اصول مدیریتی مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

 ابطال ۲۵ مصوبه شوراهای شهرهای استان

مدیرکل بازرسی استان سمنان از رصد مصوبات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان یکی از وظایف این دستگاه نام برد و اظهار کرد: در همین راستا مصوبات شوراهای شهرهای مختلف استان مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مصوبات شوراها منطبق با قوانین نبوده ادامه داد: همین عدم انطباق‌ها، گاهی سبب شده که شهرداری‌ها هزینه‌های مازادی از مردم دریافت کنند.

حجت‌الاسلام رشیدزاده از ابطال ۲۵ مصوبه شوراهای شهرهای این استان در راستای صیانت از حقوق شهروندان استان خبر داد و افزود: پیگیری‌های بازرسی استان سمنان سبب شده که این مصوبات در دیوان عدالت اداری ابطال و از پرداخت هزینه های مازاد از سوی مردم استان جلوگیری شود.

الزام شهرداری‌ها به استرداد هزینه‌های مازاد دریافتی

وی با بیان اینکه ابطال مصوبات شورای اسلامی شهر، فرآیند بسیار طولانی دارد اضافه کرد: از همین رو گاهی از تصویب این مصوبات در شوراها یکی-دو سال نیز گذشته است با این همه بازرسی استان پیگیر حقوق مردم بوده و فرآیند را تا احقاق حقوق مردم پیگیری کرده است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان از الزام شهرداری‌ها به استرداد هزینه‌های مازاد دریافتی در این مصوبات خبر داد و گفت: حتی اگر چندین سال از پرداخت هزینه ها هم گذشته باشد، شهرداری‌ها موظف شدند که هزینه های مازاد دریافتی مردم را به آنها عودت دهند.

معرفی ۶۰ کارمند و مدیر متخلف به مراجع قضایی/ کشف ۳۷۲ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سمنان

کشف ۳۷۲ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان

حجت‌الاسلام رشید زاده  برخورد قاطع با مفاسد اداری، انسداد روزنه‌های فساد و پیشگیری از جرائم را از وظایف این نهاد نظارتی برشمرد و خاطرنشان کرد: بازرسی کل استان در زمینه حقوق عامه نیز عملکرد بسیار خوبی طی یک سال اخیر داشته است.

وی از کشف و شناسایی افزون بر ۳۷۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان خبر داد و اظهار کرد: بازرسی استان در این ارتباط تخلفات چهار شرکت تولیدی را مورد بررسی دقیق قرار داده و ۳۷۲ میلیارد تومان فرار مالیاتی را شناسایی کرده که همه آنها منجر به صدور برگه تشخیص مالیاتی شده است.
وی از بررسی بیش از ۲۰۰۰ سند به منظور کشف این فرار مالیات‌ها در استان خبر داد و گفت: همکاران ما در این زمینه گاهی اسناد واحد را از سال ۹۱ تا امروز مورد بررسی و ارزیابی کارشناسانه قرار دادند.

مدیرکل بازرسی استان سمنان از تثبیت مالکیت دولت و رفع تصرف از ۱۶۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی خبر داد و افزود: علاوه بر این در همین راستا اراضی دیگری نیز شناسایی شده که پرونده آنها از راه قانونی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اصلاح صورت وضعیت و تعدیل کارکرد پیمانکاران به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان و جلوگیری از تضییع حقوق دولت از دیگر اقدامات بازرسی استان سمنان در یک سال اخیر است.

رشیدزاده از وصول ۱۱۵ میلیارد تومان حقوق دولت از معادن استان به عنوان دیگر اقدام شاخص سازمان بازرسی در استان نام برد و تصریح کرد: این مبالغ با پیگیری های همکاران ما در بازرسی استان به حساب خزانه واریز شده است.

وی به سفر رئیس سازمان بازرسی کشور به استان در سال جاری پرداخت و گفت: خوشبختانه این سفر برکات خوبی برای استان به همراه داشت که پیگیری تخصیص اعتبارات پروژه مرکز درمان سرطان سمنان یکی از آنها است که منجر به جذب اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی و تکمیل این پروژه مهم شد. همچنین تخصیص اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی به پروژه سوله اموال تملیکی نیز از دیگر برکات این سفر بود که این مشکل نیز رفع شد.

معرفی ۶۰ کارمند و مدیر متخلف به مراجع قضایی

این مسوول ارشد نظارتی از توجه به ترک فعل و برخورد با کوتاهی های احتمالی در دستگاه ها و مدیران به عنوان یکی از وظایف مهم بازرسی کل نام برد و اظهار کرد: اداره کل بازرسی استان سمنان در مبارزه با فساد با کسی تعارف ندارد و با افراد فاسد در هر سطحی برخورد می‌کند.

وی از معرفی حدود ۶۰ نفر از متخلفین این بخش در استان طی یک سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: در یک سال اخیر حدود ۶۰ نفر از مجموعه کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعم از مدیران و کارکنان ادارات حسب موارد به محاکم قضایی و یا تخلفات اداری استان معرفی که در برخی آرای قطعی صادر و در برخی موارد نیز پرونده همچنان در دست پیگیری و یا در شرف صدور رای قطعی است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان با اشاره به جدیت بازرسی استان در برخورد با تخلفات تصریح کرد: انتقال مدیران از استان به معنای پایان کار مدیران نیست و در صورت بروز تخلف، پرونده مدیران بررسی و با تخلفات احتمالی برخورد می‌شود.

رشیدزاده بر لزوم حمایت و صیانت از مدیران پاکدست تاکید و خاطرنشان کرد: هدف سازمان بازرسی در برخوردها مچ‌گیری نیست. ضمن اینکه در حوزه پیشگیری از تخلفات اداری نیز که از وظایف مهم سازمان است نیز گام‌های مهم و موثر خوبی برداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

سلام و درود ایران بهشت و سرزمین آمال فراریان مالیاتی است در شهر من ارومیه شاید دهها یا صد ها نفر درآمد های روزانه بیش از صد میلیون تومان دارند آیا اداره مالیاتی حوصله شناختشان را دارد !!؟؟ زیر میزی پزشکان بیشماری در شهر من از بیست تا بیش از پنجاه میلیون تومان برای جراحی های بظاهر مهم رسیده است در این میان انفعال اداره مالیاتی نسبت به درآمد های دلالان خودرویی که هر کدام دهها یا صدها خودرو در طول سال می فروشند و از ده تا چند صد میلیون تومان به ازای هر خرید و فروش به جیب می زنند بسی جای شگفتی دارد هزاران خودرو با قیمت های بالای میلیارد تومان در شهر من در حرکتند و روزانه دهها شاسی بلند دیگر به این شهر ارسال می شود این یعنی چه ! اگر عقل و اندیشه دارید دیگر اجبار واریز هزینه خدمات و خرید به کارت های بانکی اقوام مغازه داران و پزشکان و انواع تعمیر کاران و ... که شامل فرزندان و مادر بزرگ ها و ... می‌باشد برای ملت عادی شده است راه نجات فقط در قانون شدن »» از کجا آورده ای «« هست و ، والسلام تا یقه مفت خواران و فراریان مالیاتی را در هر خریدی بگیرید هر چقدر هم آمار کذایی ابلهانه اخذ و کشف را اعلان کنید کم است , کم !؟ فقط با اخذ مالیات عادلانه و قانونمند از دو استان آذربایجان غربی و شرقی می توانید ایران را اداره کنید و با مالیات مابقی استانهای کشور مملکت را بهشت کنید اگر عرضه دارید بسم الله