• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072215150
  • خبرنگار : 50176

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

ضرورت پرداخت تسهیلات برای بخش مکانیزاسیون

ضرورت پرداخت تسهیلات برای بخش مکانیزاسیون

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پرداخت تسهیلات برای بخش مکانیزاسیون در استان ضروری است.

سید عماد شاهرخی امروز ۲۲ مهرماه در جلسه وضعیت پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بانک و جهاد کشاورزی اعضای یک خانواده هستند و لازم است با کنار یکدیگر بودن در راستای رشد و تقویت این جایگاه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی یکی از بانک‌های پیشرو و خوشنام است و بایستی کشاورزان و بهره‌برداران با پرداخت به‌موقع تسهیلات دریافتی، این بانک را در راستای ایفای نقش خود یاری دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اهمیت وصول تسهیلات پرداختی به حوزه کشاورزی، خاطرنشان کرد: عمده تسهیلات پرداختی این بانک به کشاورزان و دامداران به دلیل شرایط و مشکلات خاصی که دارند استمهال می‌شود و به کشاورزان فرصت مجدد بازپرداخت تسهیلات داده می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: جذب منابع جدید و وصول مطالبات بانک کشاورزی، برای تحقق اهداف این بانک و کمک به توسعه بخش کشاورزی بسیار مهم است.

وی بر توسعه فرهنگ بازپرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: بازپرداخت تسهیلات دریافتی از سوی کشاورزان کمک می‌کند که کشاورزان و تولیدکنندگان دیگری از این منابع مالی استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اعتبارات، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول دریافت تسهیلات بند «د» هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۰ نفرشان کشاورزی است یعنی بیش از ۸۰ درصد را شامل می‌شوند.

شاهرخی ادامه داد: لذا بانک کشاورزی تخصصی است و باید برای بهره‌مندی از این تسهیلات تخصصی و مرتبط با حرفه و شغل، همراهی و همکاری دو جانبه‌ای وجود داشته باشد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی، تصریح کرد: در بحث پرداخت تسهیلات مرتبط با حوزه کشاورزی، به‌ویژه تبصره ۱۸ وضعیت مطلوبی داریم؛ و در تسهیلات تبصره ۱۶ از ۱۵۸ میلیارد تومان؛ ۱۳۱ میلیارد تومان آن جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون، اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته در راستای جذب تسهیلات و خرید مکانیزاسیون اقدامات خوبی صورت گرفته است و توانسته‌ایم از ۷۵ دستگاه ماشین‌آلات به ۲۵۵ دستگاه برسیم؛ اما با این اوصاف لرستان با میانگین کشوری و سایر استان‌ها فاصله زیادی دارد.

شاهرخی بیان کرد: ایجاد تحول در بخش کشاورزی موجب افزایش رشد تولید می‌شود که یکی از مؤلفه‌های مهم در بخش تحول؛ مکانیزاسیون است و هرچقدر ضریب و درجه مکانیزاسیون را در بخش کشاورزی بالا ببریم افزایش تولید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: لازم است بانک در راستای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون همکاری بیشتری داشته باشد و از سایر منابع برای پرداخت در این حوزه کمک حال بخش کشاورزی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha