• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402072215163
  • خبرنگار : 50187

گلایه استاندار کرمان از شورای عالی معماری و شهرسازی؛

تأمین ۴۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان کرمان

تأمین ۴۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان کرمان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با اشاره به تامین ۴۰۰۰ هکتار زمین در استان برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بخشی از این زمین‌ها، معطل تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی مانده است.

محمدمهدی فداکار امروز شنبه ۲۲ مهرماه در شورای مسکن استان با اعلام اینکه مشکل تامین زمین در طرح نهضت ملی برطرف شده، اظهار کرد: بخشی از این زمین‌ها در گرو تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی است که هنوز پاسخی به استان نداده‌اند. 

وی افزود: یکی از این زمین‌ها در جیرفت است که تمام کارهای آن در استان انجام شده و میراث فرهنگی کرمان نیز جواب داده است، اما شورای عالی معماری و شهرسازی ۲۷۰ هکتار زمین را بلاتکلیف گذاشته است. در حالی که در جیرفت به دلیل مسیل‌ها و کشاورزی، جایابی زمین دشوار است.  

استاندار کرمان گفت: زمین‌های عنبرآباد نیز از دستور کار شورای عالی معماری خارج شده در حالی که اصلا برای ما قابل قبول نیست و شورا چنین حقی نداشته؛ گلایه ما از شورای عالی معماری و شهرسازی برقرار است و پیگیری نیز خواهیم کرد، کوتاهی‌هایی از شورای عالی و ستاد وزارتخانه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اصلاح قیمت مسکن بلدالامین را که بارها متقاضیان آن اعتراض کردند و حق هم دارند، برای وزارتخانه ارسال کردیم اما مدت‌ها معطل مانده و استان را گرفتار کرده است. اگر اختیار این مسکن‌ها به استان داده شود خیلی بهتر است. 

استاندار کرمان در ادامه بازرسی و مراقبت از دفاتر مشاور املاک حاشیه شهر را با کمک دستگاه‌های مسئول مورد تاکید قرار داد و گفت: این دفاتر با تخلفات و مشکلاتی در زمینه زمین‌خواری، فروش اراضی غیر و دیگر مسائل مواجه هستند. 

فداکار، آماده‌سازی زمین‌ها را با کمک دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری، مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آماده‌سازی‌ها مقدمه واگذاری است و باید هرچه سریعتر انجام شود. 

وی عنوان کرد: برای تامین زمین نهضت ملی مسکن کار دشوار و سختی در استان انجام شده است. در مسکن مهر، زمین‌ها آماده و داخل شهر بود، اما در این طرح زمین‌های داخل محدوده نداشتیم و با پیگیری‌ها، استعلام‌ها، رعایت حریم‌های مختلف، ۴۰۰۰ هکتار زمین الحاق شده است. 

فداکار اظهار کرد: مسکن‌های حمایتی کار بزرگی بود که بانک مسکن عملکرد بی‌نظیری داشته است. بخشی از وام‌های تکلیفی را از محل منابع شرکت‌ها نزد بانک‌ها باید تامین کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha