• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072215205
  • خبرنگار : 50035

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

همدان در بخش پیوند مغز استخوان ظرفیت‌های خوبی دارد

همدان در بخش پیوند مغز استخوان ظرفیت‌های خوبی دارد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۷۱۵۰ نفر دانشجو داریم که نیازمند تقویت امکانات رفاهی و تفریحی آنها هستیم، گفت: در بخش پیوند مغز استخوان ظرفیت‌های خوبی داریم اما به سرمایه‌گذاری نیازمندیم.

دکتر محمدمهدی مجذوبی در نشست مشترک با سازمان‌ها و بانک‌های استان همدان با محوریت مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمان‌ها و خیرین، اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی موضوعی شناخته‌شده در همه دنیا و جوامع مختلف است که متناسب با نیاز جوامع، رشد یافته و با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مختلف به سمت بیشترین بهره‌وری سوق داده می‌شود.

وی تصریح کرد: طی دو یا سه دهه نخست انقلاب، مسئولیت‌پذیری اجتماعی عمدتاً حول حوزه آموزش و پرورش تمرکز داشت، در شرایط ورود به حوزه سلامت و همه مؤلفه‌های این حوزه، شاخص‌های بهداشت بسیار مهم و مورد تأکید است که مسئولیت‌ اجتماعی و مشارکت افراد مختلف می‌تواند بر تقویت این حوزه و کاهش هزینه‌های درمان تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در حوزه سلامت، بیماری‌های غیرواگیر و حوادث بیشترین بار حوزه درمان را دارند، در عین حال میانسالی و سالمندی افراد باید توأم با سلامت و رفاه باشد بنابراین باید بهداشت و آموزش در این زمینه، بسترهای لازم را فراهم آوردند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه درمان، بیمارانی هستند که وارد بیمارستان می‌شوند و همراه مناسبی ندارند، بر این اساس بیماربری یکی از محورهای مهم در جلب رضایت عمومی است که باید به آن ورودی جدی داشته باشیم.

مجذوبی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور است اما فضای فیزیکی و امکانات به تناسب، ظرفیت‌ها و رشته‌مقاطع ایجاد شده، رشد نکرده است، به ویژه در دانشکده توانبخشی که روز به روز مسئولیت بیشتری از آن نمایان می‌شود باید توسعه بیشتر و گسترده‌تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بخش پیوند مغز استخوان ظرفیت‌های خوبی داریم اما به سرمایه‌گذاری نیازمندیم، یادآور شد: در دانشکده توانبخشی هم خدمات و هم آموزش ارائه می‌شود بنابراین لازم است حمایت بیشتری از توسعه و تقویت زیرساخت‌های آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجوز احداث پارک علم و فناوری حوزه سلامت دریافت شده و تأسیس آن در دست اقدام قرار دارد، افزود: تولید دارو یکی از بخش‌هایی است که به آن ورود کرده‌ایم که با اجاره خط تولید و تمرکز بر تولید سه نوع دارو کار آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم چنین بر لزوم مشارکت خیرین و سازمان‌ها در حوزه بهداشت و تولید دارو با رویکرد مسئولیت اجتماعی اشاره و تشریح کرد: دانشکده داروسازی یکی از بهترین‌های کشور است که با همراهی مسئولیت‌پذیری اجتماعی می‌توانیم تولید دارو را با ظرفیت عالی این دانشکده پیش ببریم.‌

مجذوبی به رویکرد مؤثر دانشگاه علوم پزشکی همدان در جلب مشارکت خیرین و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها اشاره و مطرح کرد: همدان به اذعان وزارت متبوع از دانشگاه‌های برتر در حوزه مشارکت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که باید تلاش کنیم این ارتباطات حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه از راه‌اندازی مرکز سلول‌های بنیادین در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت است که می‌تواند با مشارکت افراد و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در راستای تأمین زمین به فرجامی نیک منتهی شود.

وی یادآور شد: در حوزه دانشجویی، ۷۱۵۰ نفر دانشجو داریم که نیازمند تقویت امکانات رفاهی و تفریحی آنها هستیم، در این راستا تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تقویت برنامه‌های فوق برنامه و تقویت برنامه‌های سلامت روان، ورزشی و ... برای دانشجویان گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha