• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402072215230
  • منبع : پژوهشگاه ابن سینا

از سوی پژوهشگاه ابن‌سینا برگزار می‌شود؛

دوره‌های آموزشی کاربردی و عملی حوزه بیولوژی تولیدمثل و درمان ناباروری

دوره‌های آموزشی کاربردی و عملی حوزه بیولوژی تولیدمثل و درمان ناباروری

دوره‌های آموزشی کاربردی و عملی حوزه بیولوژی تولیدمثل و درمان ناباروری، با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، از سوی پژوهشگاه ابن‌سینا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن‌سینا، این پژوهشگاه در راستای اهداف آموزشی خود، در سال جاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی را در حوزه بیولوژی تولیدمثل برگزار کرده است و برای نیمه دوم سال نیز برگزاری دوره‌های جدید را در دستور کار دارد.

دوره آموزش جنین‌شناسی پیشرفته، شامل دوره‌های اصول آی وی اف در حیوانات آزمایشگاهی، اصول انجماد تخمک و جنین پستانداران، اصول تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI) و اصول بیوپسی از جنین ۳ روزه و ۵ روزه (تروفکتودرم)، دوره تخلیص و شناسایی تخصصی پروتئین و پپتید، دوره آنالیز تخصصی HPLC، دوره تئوری و عملی درمان ناباروری با تحریک تخمک‌گذاری و آی یو آی، کارگاه ترکیبی تخصصی لاپاراسکوپی و دوره تئوری و عملی مامای کلینیک درمان ناباروری از جمله دوره‌های آموزشی برگزارشده از سوی پژوهشگاه ابن‌سینا هستند.

افزون بر حضور اساتید و متخصصان مجرب به‌عنوان مدرس در این کارگاه‌ها و دوره‌ها، یکی دیگر از مزایای این دوره‌ها برای شرکت‌کنندگان، امکان استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی معاونت آموزشی این پژوهشگاه است.

آزمایشگاه این پژوهشگاه مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات روز جهان برای انجام همه فرآیندهای جنین‌شناسی شامل آی وی اف، انجماد تخمک، اسپرم و جنین، تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم، لیزر هچینگ و بیوپسی از تخمک و جنین‌های پستانداران است.

همچنین، این آزمایشگاه از تجهیزات تزریق ژن به درون پیش‌هسته جنین، استحصال و انتقال سلول‌های بنیادی جنینی، بی‌هسته‌سازی تخمک و انتقال هسته و نیز، تجهیزات پیشرفته کشت سلول، شامل کشت و ارزیابی انواع مختلف سلول، انجماد سلول، رنگ‌آمیزی‌های پیشرفته سلولی و دیگر فرایندهای این حوزه برخوردار است.

علاوه بر این، این آزمایشگاه به میکروسکوپ‌های آپ‌رایت، اینورت و استریومیکروسکوپ، دستگاه میکرومنیپولاتور و لیزر هچینگ، هودهای لامینار، انکوباتور دی‌اکسید کربن و محفظه‌های ازت مایع تجهیز شده است.

پژوهشگاه ابن‌سینا از جمله مراکز پیشرو در حوزه آموزش است و تاکنون سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی در حوزه علوم و فناوری‌های زیستی برگزار کرده و با برخورداری از تجهیزات آزمایشگاهی جامع و حضور اساتید مجرب، آماده ارائه خدمت به مراکز درمان ناباروری، دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و همچنین، متخصصان، محققان و دانشجویان است.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی این پژوهشگاه و همچنین، استفاده از خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی پیش‌گفته برای اهداف آموزشی، می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۴۳۲۰۲۰-۰۲۱ داخلی ۴۵۹، معاونت آموزشی پژوهشگاه ابن‌سینا، تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha