• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402072215335
  • خبرنگار : 30189

باباخانی:

راهبرد سازمان تبلیغات فراتسهیل‌گری است/وظیفه کانون‌های فرهنگی تبلیغی در جهاد تبیین چیست؟

راهبرد سازمان تبلیغات فراتسهیل‌گری است/وظیفه کانون‌های فرهنگی تبلیغی در جهاد تبیین چیست؟

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در جنگ روایت‌ها کجا ایستاده‌اند؟، گفت: هرجایی که دشمن ما را می‌زند اولویت اول ما خواهد بود. برای مقابله با دشمن باید در قالب‌های مختلف محتوا تولید کنیم. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجید باباخانی -رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور- ظهر امروز شنبه (22مهرما) در نشست هیأت رئیسه و مسئولین پهنه‌های مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور که در محل این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه داشتن طرح و ایده‌ای که امکان عملیاتی شدن داشته باشد بسیار مهم است، اظهار کرد: طرح خوب و جدی کم‌کم جای خود را پیدا می‌کند. برای مثال طرح هوای نو در سال ۹۷ ارائه شد اما نهایتاً سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد. امروز این طرح به یک مجموعه‌ای ملی تبدیل شده و اقدامات خود را انجام می‌دهد و ما هم حمایت می‌کنیم. 

وی با اشاره به اهمیت طراحی و انجام آن تاکید کرد: یک کانون باید یک طرح پخته را ارائه و آغاز کند تا در جریان کار بتوانیم بودجه لازم را برای آن طرح اخذ و سپس آن را بزرگ‌تر کنیم.
باباخانی در مورد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های خوب یادآور شد: به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، سازمان تبلیغات اسلامی یک مجموعه ناسیونالیسیم نیست و هرجایی که کار قوی بخواهد انجام شود، سازمان همراهی می‌کند و این حمایت می‌تواند مادی یا معنوی باشد. پس برای سازمان تبلیغات بین نهادها تفاوتی وجود ندارد.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تاکید کرد: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی ایده‌آل‌گرا نیست بلکه به دنبال تقویت طرح‌ها و ایده‌های خوب دیگران است نه اینکه به دنبال نقص‌گیری باشد. خوشبختانه در این مسیر مدیران‌کل استانی ما نیز فهم میدان را دارند و می‌دانند کار فرهنگی چه سختی‌هایی دارد. این در حالی است که خیلی از افراد نسبت به کار فرهنگی فهم ندارند. 

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی تلاشش بر این است که اگر کسی طرحی دارد حمایت کند و علاوه بر این، راهبرد ما فراتسهیل‌گری و وصل کردن مجموعه‌ها به هم است.

غربالگری کانون‌های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد

وی با اشاره به مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور افزود: در مجمع در طول این سال‌ها شاهد ۳۰ درصد رشد در سطح روسا بوده‌ایم و خوشبختانه افراد عملیاتی‌تر وارد کار شدند، اما مجمع، کانون‌های فکری زیادی دارد که از ۱۵۰ کانون ثبت شده فقط ۲۰کانون در میدان عمل هستند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه فعالیت برخی کانون‌ها مشخص نیست، ابراز کرد: در این راستا باید کانون‌های جعلی شناسایی و حذف شود. در این شرایط ۲۰ تا ۳۰درصد کانون‌های فعال غربالگری می‌شود و این خیلی مهم است که این اقدام انجام شود زیرا برخی کانون‌های جعلی در موضوعات مختلف آمار نادرست می‌دهند، پس غربالگری بسیار مهم است و باید کانون‌های فعال را شناسایی کرد.

باباخانی با بیان اینکه اداره کانون با مجمع کانون متفاوت است، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در مورد کانون‌ها، دسته‌بندی درست آن‌هاست زیرا باید شرح کار و توانایی هر کانون، در هر حوزه‌ای مشخص شود. در واقع باید بدانیم چه کانونی چه تخصصی دارد. این امر باعث فهم درست ما از شرایط کانون‌ها و چگونگی استفاده از آن‌ها می‌شود. برای مثال وقتی یک کانون کار رسانه‌ای تبلیغی انجام می‌دهد نمی‌توان از آن توقع کار کودک داشت، پس با دستبه‌بندی درست می‌توان مخاطب کانون را هم بهتر شناسایی کرد.

وی ادامه داد: با دسته‌بندی درست کانون‌ها حتی می‌توان کانون‌هایی را که دارای کار مشترک هستند، شناسایی و در جهت یک اقدام بزرگ آن‌ها را هم‌افزا کرد. پس دسته‌بندی مهم است زیرا با دسته‌بندی درست می‌توان دریافت ما در چه وضعیتی قرار داریم. با این شیوه می‌توان برای کانون‌ها کار تعریف کرده و حکمرانی را رقم زد.

راهبرد سازمان تبلیغات فراتسهیل‌گری است/وظیفه کانون‌های فرهنگی تبلیغی در جهاد تبیین چیست؟

کانون‌های فرهنگی تبلیغی وظیفه خود را در جهاد تبیین روشن کنند

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی بیان کرد: کانون‌ها پس از دسته‌بندی باید رتبه‌بندی هم بشوند، زیرا برخی از کانون‌ها امکان اقدام بزرگ ندارند. هر کانون به اندازه سطح خود کار می‌کند، بنابراین امکان رصد مجموعه کانون توسط خود داخل مجموعه وجود دارد و کار بسیار مهمی است.

باباخانی با اشاره به موضوع اساسنامه مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور خاطرنشان کرد: اساسنامه باید یک شکل کلی داشته باشد، به گونه‌ای که با تغییر مدیران نباید دچار تغییر شود. در اصل باید اساسنامه برای همه دوره‌ها باشد و ساختاری باشد که در تمام ادوار بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه مشکل مجمع اتاق و لوازم نیست بلکه موضوع طرح و ایده است، اظهار کرد: امروز کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در جنگ روایت‌ها کجا ایستاده‌اند؟هرجایی که دشمن ما را می‌زند اولویت اول ما خواهد بود. برای مقابله با دشمن باید در قالب‌های مختلف محتوا تولید کنیم.

باباخانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم روی جهاد تبیین تاکید دارند، یادآور شد: اولویت اول ما همین عرصه است. سازمان تبلیغات اسلامی و مشخصاً سازمان ‌هیأت هم روی این موضوع هزینه خواهد کرد. آقای قمی بارها تاکید داشتند که اگر در حوزه‌های مختلف و قشرهای گوناگون یک طرح‌ ملی در خور جهاد تبیین داشته باشید، ما نهایتاً حمایت را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نشر خوبی‌ها خیلی مهم است. ما در نشر بدی‌ها همیشه پیشتاز هستیم و باید تمرین کنیم که خوبی‌ها را ارائه کنیم، به گونه‌ای که در جان مردم بنشیند. برای نمونه موضوع انسجام اجتماعی از مواردی بود که در همین عرصه جهاد تبیین در محرم به خوبی جلو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha