• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402072215336
  • خبرنگار : 71402

استاندارد دوگانه ماکرون؛ اوکراین یا غزه؟!

استاندارد دوگانه ماکرون؛ اوکراین یا غزه؟!

رئیس‌جمهوری فرانسه سال گذشته در اعتراض به حملات روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراین که زندگی را بر غیرنظامیان سخت کرده بود، انتقاد کرد و جانب مردم را گرفت اما امروز در مقابل جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه سکوت پیشه کرده است.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نوامبر ۲۰۲۲ در واکنش به حملات روسیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اوکراین امروز از حملات سهمگینی رنج می‌برد و موجب شده تا بیشتر این کشور امروز بدون آب و برق باقی بماند. حملات علیه زیرساخت‌های غیرنظامی جنایات جنگی هستند و نباید بدون مجازات باقی بمانند.

این در حالیست که رهبر جوان فرانسه از غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی که تحت حملات بی‌امان صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند و تحت محاصره هستند، حمایت نمی‌کند و حامیان کسانی شده که آب را بر غیرنظامیان حرام کرده‌اند.

استاندارد دوگانه ماکرون؛ اوکراین یا غزه؟!

براساس گزارش رویترز، ماکرون در عوض بر «حق» رژیم صهیونیستی برای «دفاع» در برابر حمله به اراضی اشغالی تاکید کرده است. رییس‌جمهوری فرانسه همچنین گفت: «امیدوارم در چند روز آتی، امکان پایان دادن به هرگونه حمله‌ای به قلمرو اسراییل و آزاد کردن گروگان‌ها برای اسراییل فراهم شود.»

این در حالیست که غزه در آستانه فاجعه انسانی است؛ اشغالگران صهیونیست در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» که توسط مقاومت فلسطین آغاز شده و وارد هشتمین روز خود شده، بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کردند و خواستار تخلیه مناطق در شمال نوار غزه شده‌اند. همچنین درخواست تخلیه بیمارستان‌ها هم مطرح شده و این فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

رئیس بیمارستان العوده غزه ضرب‌الاجل ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه را رد و تاکید کرده که غزه با «شرایط فاجعه باری» مواجه است.

براساس اعلام  وزارت بهداشت غزه، از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۲۲۱۵ شهروند از جمله ۷۲۴ کودک شهید و ۸۷۱۴ نفر مجروح شدند. وزارت بهداشت غزه می‌گوید: ۶۶ درصد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند.

 مردم غزه سال‌هاست که تحت محاصره هستند و صهیونیست‌ها هم در واکنش به طوفان الاقصی، برق و آب این منطقه را قطع کرده و ورود سوخت و هرگونه موادغذایی را به غزه منع کرده‌اند؛ اقدامی که صدای نهادهای حقوق بشری را درآورده است.

این استانداردهای دوگانه از سوی رهبران جهان غرب موجب می‌شود تا این نگاه باشد که شاید مردم اوکراین به مردم غزه برتری دارند؛ اینکه رهبرانی مثل ماکرون یا جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به کشته شدن شهرک‌نشین‌ها اعتراض می‌کنند اما جان کودکان فلسطینی برای آنها کم اهمیت است.

فرانسه ماکرون حتی گردهمایی حامیان فلسطین را هم قلع و قمع کرد. در آمریکا هم ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد که رئیس‌جمهوری آمریکا صرفا در یکی از مکالمات خصوصی‌اش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از آغاز عملیات‌ الاقصی، از او خواسته بود تا تعداد تلفات غیرنظامی را به حداقل برساند!

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha