• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402072215402
  • خبرنگار : 71661

رسانه آمریکایی: تحریم‌های واشنگتن دیگر موثر نیستند

رسانه آمریکایی: تحریم‌های واشنگتن دیگر موثر نیستند

ایالات متحده سعی دارد با تحریم‌های اقتصادی کشورهایی مانند ایران، روسیه و کره شمالی را به زعم خود «تنبیه» کند؛ اما هرچه تحریم‌های بیشتری وضع می‌شود، کشورهای هدف راه‌های بیشتری برای کاهش تأثیرات آن پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری USA Today درگزارشی به شرح دلیل شکست نظام تحریم‌های آمریکا پرداخته و نوشته است: روابط کشورها پویا بوده و بر اساس رویدادهای مختلف و پیش‌بینی‌ناپذیر، تغییر می‌کنند. از این رو، آمریکا با عدم تصریح شفاف شرایط لغو تحریم‌هایش سعی دارد این رویدادهای پیش‌بینی‌ناپذیر را لحاظ کند. اما تغییر مداوم شروط رفع تحریم‌ها به کشورهای هدف این پیام را مخابره می‌کند که غرب به دنبال دستیابی به اهدافی روشن نبوده و به‌کلی در فکر براندازی حکومت آن کشور است.

دولت‌های ادوار مختلف آمریکا از جورج بوش گرفته تا دونالد ترامپ، سعی داشتند با کره شمالی مذاکره کرده و این کشور را متقاعد کنند که برنامه هسته‌ای خود را تعطیل کند؛ اما امروز پیونگ‌یانگ به این توانایی رسیده که موشک‌های بالستیک خود را با کلاهک هسته‌ای به خاک آمریکا شلیک کند. این کشور همچنین نحوه کنارآمدن با تحریم‌ها را نیز یاد گرفته است.

در این گزارش آمده است: دولت کره شمالی به‌سادگی بار تحریم‌ها را به مردم خود منتقل می‌کند و فشاری به مقامات عالی‌رتبه در این کشور وارد نمی‌شود. علاوه بر این، پیونگ‌یانگ میان‌برهایی برای دورزدن تحریم‌ها پیدا کرده است. به طور خلاصه، تحریم‌ها دیگر اثر ندارند.

آمریکا با تغییر مداوم شرایط رفع تحریم‌های کره شمالی، مقامات این کشور را به این نتیجه رسانده که تعطیلی برنامه هسته‌ای برای واشنگتن و جامعه بین‌المللی تنها یک بهانه بوده و آن‌ها به دنبال براندازی حکومت این کشور هستند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و متحدانش در جامعه بین‌المللی برای بهبود تأثیر تحریم‌ها باید دو اقدام اساسی انجام دهند. نخست اینکه شرایط لغو تحریم‌ها را با صراحت بیان کنند و دیگر اینکه گفت‌وگو با کشورهای هدف را تسریع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha