• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۶:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072315539
  • خبرنگار : 71579

تحرکات پکن برای ایجاد آتش‌بس در غزه

تحرکات پکن برای ایجاد آتش‌بس در غزه

منابع خبری از سفر قریب الوقوع هیاتی از چین به منطقه خاورمیانه برای ایجاد آتش‌بس در غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که طی هفته جاری هیاتی از چین در راستای تلاش برای ایجاد آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس به خاورمیانه سفر خواهد کرد.

اخیرا نیز یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که روسیه روز دوشنبه آتی از شورای امنیت درخواست خواهد کرد که به «آتش بس فوری و انسانی» میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی رای بدهد.

خبرگزاری رویترز نیز دقایقی پیش این خبر را اعلام کرد.

جنبش حماس فلسطین صبح روز شنبه با صدور بیانیه‌ای از موضع مخالف رئیس جمهوری روسیه با حمله و محاصره نوار غزه قدردانی کرده و از تلاش‌های مسکو برای توقف این حمله استقبال کرد.

این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد، حماس از موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مخالفت او با محاصره غزه، قطع امدادرسانی‌ها و حمله به غیرنظامیان این منطقه قدردانی می‌کند.

در این بیانیه آمده است، حماس هم چنین از تلاش‌های روسیه برای توقف تجاوز وحشیانه هدفمند رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استقبال می‌کند.

روز جمعه پوتین اعلام کرد، محاصره تحمیلی نوار غزه غیر قابل قبول است. درخواست‌ها از جمله در آمریکا برای محاصره این منطقه محاصره لنینگراد را در قرن پیش تداعی می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به تنش در خاورمیانه در پی نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی هم گفت: «ما اکنون حتی در آمریکا منتظر ارزیابی‌ها از این حوادث هستیم، گزینه‌های مختلفی درباره تحولات حوادث از جمله امکان اتخاذ اقدامات نظامی و غیرنظامی (علیه نوار غزه) دیده می‌شود.»

پوتین افزود: «ابعاد آن را درک می‌کنیم از نظر ما این مساله غیرقابل قبول است.»

وی همچنین بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور خود که وعده آن را داده‌اند، تاکید کرد و گفت، تصمیمات برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در سطح سازمان ملل گرفته شده و این حق فلسطینیان است که روی اجرای این وعده‌ها حساب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha